|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag ska byta motor från en 325 -91 E36 och sätta den i en 525 -88 e34 Är det någon som vet något om vilka problem som ev kan uppstå eller passar allt som det ska? Har hört att dom använde samma motor i 5 och 3 serien. Hör av er om ni vet något. /Viktor | |
|
Det går inte,eller i vart fall inte så som du tänkt dig förmodligen då jag antar att du tror att bilarna har identiska motorer,vilket de alltså inte har....Motorn i 325:an e en M50....i 525:an en M20... |
|
| Ok, mendet finns en kille här i gävle som har en 525 89:a med 24 ventils motor, och jag snacka med en kille idag som kan lite bmw å han sa att de ända som kunde bli krångel va de me sladdarna men resten skulle gå bra. men det går visst inte att ypa bilen sen... | |
|
Killen du pratat med har rätt, M50 motorn sitter ju även i 525 -91(även sena -90:or kan ha denna motor) o framåt men det är ju inte "bolt on" för det skiljer en hel del mellan insug,insprutningssystem osv.Man får inte bara byta motorn utan även allt runt i kring,mycket mer jobb.Hur växellådan passar från en M20 till en M50 har ja ingen aning om...Lättast för din del om du skaffar "rätt" motor... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.