AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
606

Motor byte

Tja!
Jag ska byta motor från en 325 -91 E36 och sätta den i en 525 -88 e34
Är det någon som vet något om vilka problem som ev kan uppstå eller passar allt som det ska? Har hört att dom använde samma motor i 5 och 3 serien.
Hör av er om ni vet något.
/Viktor
Det går inte,eller i vart fall inte så som du tänkt dig förmodligen då jag antar att du tror att bilarna har identiska motorer,vilket de alltså inte har....Motorn i 325:an e en M50....i 525:an en M20...

Ok, mendet finns en kille här i gävle som har en 525 89:a med 24 ventils motor, och jag snacka med en kille idag som kan lite bmw å han sa att de ända som kunde bli krångel va de me sladdarna men resten skulle gå bra. men det går visst inte att ypa bilen sen...
Killen du pratat med har rätt, M50 motorn sitter ju även i 525 -91(även sena -90:or kan ha denna motor) o framåt men det är ju inte "bolt on" för det skiljer en hel del mellan insug,insprutningssystem osv.Man får inte bara byta motorn utan även allt runt i kring,mycket mer jobb.Hur växellådan passar från en M20 till en M50 har ja ingen aning om...Lättast för din del om du skaffar "rätt" motor...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.