|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva byta min motor (toppen sprack) och undrar vilka motorer som passar utan ALLT för mycket strul. Det bästa hade kanske varit att hitta en motsvarande beg motor, men det är lättare sagt en gjort (fanns bara 91-93). Så vad passar utan att byta massa extregrejer (elektronik, fästanordningar, avgassystem etc)? Kikade lite här för att kolla motorbetäckningarna: Länk TIA | |
| En M40 motor från E30 eller E34 passar utan större problem. | |
|
M40B18 passar ju, men bilen blir ju inte laglig efteråt. Dock är risken att någon skulle upptäcka detta försvinnande liten. Passar verkligen motorn rakt av i en E36 om den suttit i en E34? |
|
| Annars kan du ju passa på att uppgradera till M43 och slippa kamremsbyten i framtiden! | |
|
gasade du så mycket!!!!:) ///325/// |
|
|
Leta motor på powerbörsen, blocket, fbt, eller hör med ppeellee här på forumet. Länk |
|
|
Ventilerna tickade hyffsat mycket och när jag lämnade in den så visade sig att en 5 cm lång flisa hade gått i toppen. Hur nu det hände :) Nejdå.. gasar inte speciellt mycket, då hade jag inte haft den motorn i från början ;) men jag tycker den är skitbra som pendlarbil och den drar knappt något. Ford Fiestan 1,4 som jag kör med nu så länge drar mer! Men om jag "uppgraderar" till M43B16 kommer den att vara laglig då? Vill ju gärna att den ska vara det.. |
|
| bmwlundqvist: oljetråget måste bytas. Sen är det en god idé att byta alla givare också, för att det säkert ska funka. Talar av egen erfarenhet... | |
| w9816: det är inte värre än så alltså. Hade för att det var något aber iallafall. | |
| Alltså.. snackar vi kabelstockar styrboxar och mojs? Känns som detta börjar bli dyrt.. :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.