|
|
|
|---|---|
| Jag hade tänkt byta ut den urgamla radion i min cabbe för att få lite bättre ljud för en billig penning. Netonnet säljer en Centrum Atlas 110 med CD och MP3 för 799 kr. De har även Sony högtalare XS-F1323 för 299 kr paret. Någon som har erfarenhet av Centrum bilstereo och Sony högtalare? | |
Robsarve |
Centrum är NetOnNets egna varumärke. Kinakonstruerat och tillverkat av hyfsad sort. Med tanke på att du får slanta upp det dubbla för en maskin från ett riktigt märke så kan det ju vara värt byta en gång. tycker Erik |
| Har inte erfarenhet av just bilstereon, men har både en widescreen-TV och en DVD-spelare som fungerat klanderfritt sedan inköpet. TV:n är visserligen bara några veckor gammal, men DVD-spelaren har jag haft i närmare tre år. Känns som att kvalitén på bilstereon inte bör vara sämre. Priset är ju helt OK iaf. :) | |
|
Enligt mina kompisar som har prövat dom så driver dom inte högtalare som kenwood & pioneer gör. Men dom funkar bra i alf. Satsa på en vetja, bra pris i alf. Och dom ser snitsiga ut. |
|
|
Ser bra ut och prisvärt som det verkar, knappt biltema kommer ner i dessa priser ju!! Jag hade lagt 1290:- på en Centrum Atlas 200 och lagt ner mera pengar på bra högtalare från t.ex. PG eller MB Quart eller annan kvalisorts tillverkare.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Centrum är inte det en gammal hederlig svensk Radiola ?? ///MVH Hasso Länk |
|
Snart mumlar väl gammlingen om raketost och mellanöl också..*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
Visst, och några asiater har köpt både Luxor och Radionette.. |
|
Nu ska ni inte häda och håna gamla svenska och norska tillverkare. Centrum var ett svenskt varumärke en gång i tiden som marknadsfördes av Gyllingföretagen, inget direkt samband med varken Motala eller Lusekoftelandet. Radiola byggdes av LM Ericsson, sedermera SRA (Svenska Radio AB), fast en helt annan radiotillverkare (Radiola) fanns i US of A redan tidigare. Centrum nämns ibland hos NetonNet som ett "gammalt svenskt varumärke", men som nämnts tillverkas produkterna i asien och man kan säkert ha tur och få en hyfsad apparat eller modell. Problemet kan möjligen vara att en annan produkt med samma namn kan komma från helt annan tillverkare. Många av Nets TV-apparater (Andersson, Centrum osv) kommer Turkiet (Vestel) som troligen är störst i Europas på dylikt, säljs under många namn i butikerna, Dantax t.ex. Om sen störst är bäst är väl en annan sak... FP |
|
|
Har själv en Cenrum bilsterio. Tycker det är bra kvalite med tanke på vad dom kostar. men jag måste säga att det händer inte mycket i högtalarna utan ett slutsteg. Mvh Henke |
|
|
CENTRUM Svenskt varumärke Centrum är ett svenskt anrikt varumärke som grundades på 1920-talet och snabbt gjorde sig känt för teknisk utveckling och kvalitet. Dåvarande kungen, Gustav V, bidrog till utvecklingen av "kungaradion", som blev hela Sveriges folkradio och gav kommersiell framgång. Hög kvalitet Idag är Centrum vårt eget varumärke (Net ON Net, som står för hög kvalitet till lågt pris. Utvecklingssamarbetet med stora etablerade tekniktillverkare är en garanti för kontinuerlig hög kvalitet. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
Du får vad du betalar för brukar devisen heta, tror det stämmer i de flesta fall. Du får en rätt så bra bilstereo begagnat runt 1500 pix med Mp3, flytande display osv, hade jag nog valt före Centrum även om man inte har garantier osv. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.