|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis inhandlat en 518-95 som har gått snart har gått 27000mil..Den är riktigt väl servad och motorn går mkt tyst och är förvånadsvärt pigg. Men man undrar ju ändå Hur långt en sådan liten motor kan rulla igentligen? Hur långt har era 518 gått, och vad har ni fått kosta på dem? | |
|
Min har gått 30100, dock så har ju jag M40-motorn och den är ju sällan tickfri. Kostar endast på min då det behövs förutom vanlig service. Har kört 2500 mil utan att något jävlats. Startar alltid! Finns några andra på forumet som har bilar som rullat över 40000 mil och jag tror att 60000+ inte är några problem bara man servar rätt. |
|
| Det är ju isåfall otroligt bra för en så liten motor, som får dra på en så stor bil... Duktigt bmw! | |
735 |
Fanns väl en 518 (e34) på börsen som rullat 40´mil för inte så länge sen... Farsan har haft 3 st 518 och alla har rullat utan problem (förrutom kamremmen), den sista rullade 20´i hans ägo på 6,5 år. |
|
Jag köpte min 518i-90 när den var 7 år gammal och hade rullat 27000 mil, det enda jag bytt i motorn förutom kamrem är lyftare. Bilen är alltid servad och har gått 40000 mil nu, och jag är imponerad av hur tyst och fint den går. För övrigt till salu på BMWbörsen. BMW CS #5206 |
|
| 24500mil, ungefär | |
|
Har en M10:a med 22 på mätaren, knappt inkörd :-) /Krille Min bil: Länk |
|
| Ja men det låter ju fint det här.. Då behöver jag kanske inte oroa mig så mkt på mätarställningen ändå! | |
|
Min 95:a ligger på 13500 mil, och har sedan den var ny inte behövt kostas på mycket mer än service och förbrukningsartiklar: Krängningshämmarstagen fram Backljuskontakt Farthållarwire Antennförstärkare (beg) Att den sedan är så snål att man nästan skäms, gör den inte sämre! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
tvåtakt |
Jag vet en röd -90, som en landsortsläkare hade.Den hade gått 74000 mil(!) för ett par år sedan. En bilfirma i västragötaland har den som lånebil numera. |
| Så grymt tufft, skulle gärna köpa en 74000-milare! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.