|
|
|
|---|---|
|
Vill få bättre ljud i min touring! Tycker att den är rätt kass speciellt bassen i ljudet. Har just nu en orginal stereo från bmw med kassetband och bmw cd växlare! En utrustnings kod med "676" Premium audio system! Tror det är6 högtalre fram och 4 i taket i touring delen! Räcker det om man byter stereon? eller ska jag byta ut högtalarna? Man kan väl inte ha för tunga högtalare i taket eller? Några förslag!? Tror det sitter en org. förstärkare i premium sound system! MvH Bmw 4-ever | |
|
DLS hötalare samt slusteg har inte gjort någon besviken. Välj efter plånbok helst Reference serien och Ultimate. MVH Jimmy |
|
|
Vilka är det som har det? vad kostar dom på ett ung. alltså Reference eller Ulitmate serie? Det kanske är inte så smart men tänkte plocka ut reserv.hjulet och bygga en baslåda där. Men eftersom man kör med 18hjul så det är kanske bättre att låta bli eller? MvH Bmw 4-ever |
|
|
www.nardik.se Kanon service!!! Har allt ifrån DLS som man behöver. Bra priser och snabba leveranser! Nu låter det ju som om jag jobbar där. =) Är mycket nöjda med DLS och Nårdik. |
|
|
hur mycket gör det om man byter stereo? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag köpte en 8 tums aktiv baslåda från BRL av märket GAS. Den kostade löjligt lite och ger förhållandevis bra med bas. Sen beror det givetvis på vilka krav man har, är ju inget att ha om du är ute efter "värsting billjud"... Men för dom pengarna så dunkar det friskt. Sen ska jag vid nåt tillfälla byta ut dom värdelösa 4 tums högtalarna i taket bak så att det blir lite renare ljud också, dom som sitter där nu är orginal och totalt värdelösa. Skulle rekomendera att du slänger ut bmw stereon också. Det satt en orginal cd-radio i min bil och ljudet blev betydligt bättre när jag bytte till en ny cd-radio från JVC. |
|
|
Hej!! Sitter i samma sits som dig! Har en 328 touring från 96 och jag är inte heller så imponerad av ljudet. Men det första som ska ske är inköp av en kvalitét cd spelare! ska du lägga pengar på något så är det en riktigt bra cd tror det kommer funka till att börja med men senare ska väll högtalarna bli utbytta också och sen har jag fått för mig att man SKA kunna klämma in en 10" bas bakom varje hjulhus där bak.... men det är ju bara jag! =O) men som sagt börja med en riktig cd och sen kan du ju bygga vidare efter det! jag är lite insnöad på pioneer men det finns juh många andra bra märken också. för min del blir det nog pioneers p77mp el va den heter. har nått år på nacken nu så den kan man hitta beg för 2500:- vilket inte är speciellt dyrt. samt att denna spelare levererar det bästa hifi ljudet du kan få i en bil =O) lycka till - Kristoffer Med K - |
|
|
Är det Bara 4tums högtalare i taket? Hur stor kan man få in där? 5,25? MvH Bmw 4-ever |
|
| I min bil sitter det iallafall 4 tums högtalare, men det kanske skiljer beronde på vilket ljudpaket bilen är utrustad med. Fast det ser det faktiskt inte ut som med tanke på att högtalarna är fastskruvade i en plåtpressning i taket. Man kan säkert få in större högtalare där men inte speciellt mycket större. | |
Robsarve |
Högtalarna avgör ljudet, inte stereon. En bra stereo är inte fel, men med soppiga högtalare låter det fortfarande skunk. En enklare stereo och bättre högtalare är alltid att föredra. |
|
okej om du tjuvar farmor högtalare som hon har i sin transistorradio så hjälper de inte med en 10.000 kronors cd spelare. Men när vi här har Bmws origanlhögtalare så blir det faktiskt ett ordentligt lyft med en trevlig cd spelare. men byte av både cd och högtalare är ju att föredra! - Kristoffer Med K - |
|
Robsarve |
mmm the sound of Nokia! |
| Får ju säga att det blev en avsevärd skillnad på ljudet när jag bytte cd-radion i bilen, men BMWs nokia högtalare sen 1996 är inget jag skulle betala några pengar för, skulle tro att det inte lät speciellt bra ens när bilen var ny så dom ska bort så fort jag tycker mig kunna kosta på med nya högtalare... | |
|
Rätt lustigt med dom där ljud-paketerna man köper till! Det verkar ju vara kass ljud ju, visst när man ska ha bilen extra utrustad med ljud-paket så vill man ju ha bättre ljud men det verkar som om bmw har haft döva ljudtekniker! MvH Bmw 4-ever |
|
Robsarve |
Nejdå, det är bara byggt efter en viss specifikation: 1. Det skall vara billigt. 2. Det skall vara många högtalare. 3. Det skall vara billigt. 4. De måste passa i de här små ställerna vi hade över. 5. Det skall vara billigt. 6. Det skall klara krocktest. 7. Det får inte kosta så mycket. 8. Och sen skall det låta hyfsat oxå. Nej men de BMW system jag har hör har varit optimerade för klassisk/akustisk musik på inte så hög volym. Ger iaf mig en bild av en fet tysk susande fram på autobahn med Strauss i högtalarna. Det kanske är BMW´s målgrupp. tycker Erik |
| Om systemen är optimerade för klassisk musik måste de vara enastående dåliga för övrig musik, eftersom de är usla på klassisk musik. | |
Robsarve |
Det är nog ungefär så jag skulle beskriv dem. Enastående usla. Tur man inte köpte ett Proffesionalpaket nytt för 25 papp eller vad det kostar... tycker Erik |
| Dessutom så blir det väl ganska mycket bökigare den dagen man inser att det låter förjävligt och man vill byta till nåt annat :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.