|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja det stämmer, det är det som är det värsta! men man får inte loss allting genom ett enkelt snäpp tyvärr. Jag har både ett gammalt fäste och ett nytt att jämföra med och samma s*** varje gång man ska ta loss det. |
|
| Gångjärnet är snapon, men brukar gå sönder när man skall ta loss det,spelar iofsig inte så stor roll då ett nytt kostar 90 kr på Bmw. | |
|
Hitta en lämplig bil på skroten: Länk Kapa bort tankluckan på den: Länk Kapa luckan på din bil: Länk Kapa i rätt storlek, svetsa dit och spackla: Länk Pärlan: Länk |
|
| Tack för mek-tipset Subidius.... Men jag tror det där känns lite väl drastiskt... :) Men det är klart man kommer ju åt bakifrån :) | |
|
Subidius, hur fungerar ellåsningen av tankluckan då? Känns som sagt lite väl drastiskt, kanske ett alternativ om man väntat 10år och rosten verkligen fått grepp om plåten. Men det är klart, gångjärnen är inte roliga. |
|
|
Jag hade iofs inte vätat länge men det jag inte visste var att någon hade lagat det innan så när jag knackade på bublorna så blev det stora hål.. Frifart: Centlallåsmotorn tar man bort innan och sen sätter man dit den igen så funkar den.. Pärlan: Länk |
|
|
Subidius, då var du i en annan situation så att säga, jag har ioförsig hål som en 10öring både utanför och innanför luckan som jag själv orsakat när jag slipade bort rost. |
|
|
Okej, mitt såg dessvärre ut såhär när bubblorna avlägsnades: Länk Pärlan: Länk |
|
| Jävlar, det var illa, ja då förstår jag. | |
|
Ja vackert va det inte iaf. Nu vet jag ju inte hur ditt ser ut men det borde ju gå att få det svetsat, Pärlan: Länk |
|
| Då förstår jag också bättre! Imponerande lagning! Du har ingen bild på slutresultatet? (Med lack) | |
|
Ja det fanns ingen annan utväg.. Nej jag har ingen bild på resultatet eftersom det ser ut som på den sista bilden, det är inte klart. Det ska finspacklas slipas, grundas, slipas och sen lackas. Pärlan: Länk |
|
|
Frifart: Fick du någon ordning på åket sen? Kärleken: Länk |
|
| Ja, jag lämnade in den till en kille, kostade ca 2000kr och då använde de kolfiberspackel och blästrade bort rosten samt lackade över naturligtvis. Resultatet blev som nytt och såhär 6månader efter ser det mkt bra ut, dock kan man om man är noggran se att spacklet har sjunkit någon mm på något ställe i fågelbadet. Han som gjorde jobbet påstår att han gjort så på många E34or och det kommer att hålla sig, fick riva plastinnerskärmen för att komma åt på insidan sedan med rostskyddsmedel eftersom denna rost kommer inifrån och det är där smuts och skit + vatten blästrar mot en svetsad kant som snabbt börjar rosta. | |
| Tanklocket är snapon som en klämma på locket. | |
|
oj svarade visst på inläggetp tidigare sida. |
|
|
Rosten i de kittade skarvarna verkar faktiskt oftast komma utifrån. Kring tanklocket kommer det ju t.ex. mycket mer fukt uppifrån än underifrån. Vid goodwill-reparationer viks kanten upp något och man blästrar, kittar om och lackar. Kittet verkar vara boven. Torrt och sprött kitt binder fukt. AE |
|
| Hade jag vetat att detta var så vanligt så hade jag målat med hammarlack i skarven innanför tanklocket, åtminstone avfetta efter varje tankning. | |
|
bra tips Subidius. jag får se hur min lagning håller framöver.. annars kanske det blir att kapa ifrån en bil på skroten. |
|
| det vore väldigt annorlunda om man svetsade igen tanlocket och ordnade så man tankar vid en lucka innanför bakluckan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.