AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
747

Ändra språk på navi:n

Rip
Är det någon som vet hur man ändrar språk på navi:n på en 540 -97. Hade Eng. på navi o dator tills för ett tag sedan men av någon konstig anledning så ändrades språket till Tyska för ett tag sedan.

Mvh Richard
Gubbracer
Ställ dej i menyn, valet längst ner till vänster är inställningarna, första valet du får där är språk. Ska stå på GB för engelska. Min återgick också till "standard" tyska för ett tag sedan, undrar vad det beror på att den tappar inställningarna så!

//Jesper
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Min gjorde detsamma fast med blandad GB/D. Det var ovanligt kallt den natten så jag förmodar att det har blivit något spänningsfall när batteriet inte hade tillräcklig kräm.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har också råkat ut för detta märkliga fenomen 1 gång i vonter.
Det var efter en kall natt också men jag har ett batteri från i somras så det borde vara bra kräm i det tycker man.
Rip
Glömde en sak! Samtidigt som språket ändrade sig på navi:n så blev det Tyska även på "datorn", är det någon som vet hur man byter språk där eller ändras det även på datorn när man byter på navi:n?

Mvh Richard
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Ja, den ska ändra sig samtidigt.
D.P
Detta har hänt mig också.
Det var när trippmätaren slog om till 10000 mil, vet inte om det var en tillfällighet eller inte?
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
vet inte om era bilar fungerar som min....men jag hade dåligt batteri i bilen och när det var riktigt kallt så blev det tydligen för mycket spänningsfall när man startade bilen så att språket ställde om sig.....fick oxå olika språk eftersom det tydligen bara är den ena enheten som "tappar minnet"..men sen när man man stegar fram språken så följer båda med och fortsätter således att gå i "otakt".
Lösningen (iaf på min bil) är att trycka fram språket "tyska" med blinkersspaken och sedan dra ut den däringa modulen med klockan i så att den blir spänningslös (då återgår den till grundinställningen tyska) och sedan sätta tbx den igen....sen har man tyska på båda och kan ändra med spaken till lämpligt språk.
Det BORDE gå lika bra att ta bort pluskabeln på batteriet för att "nolla" den...fast det har jag aldrig provat....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.