AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
586

Var ska jag försäkar min 330ci-01

Hejsan, skulle bara vilja ha några råd var jag billigast kan försäkra min bmw 330ci-01 import. och vad kostar dom ungefär att ha helförsäkrad? jag är nu 26år.

tack på förhand
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag betalar knappt 8000 per år helförsäkrad hos LF för min 330i-01, men eftersom premierna varierar stort med ålder, bostadsort, skadefria år m m blir du nog tvungen att ringa själv och fråga till diverse olika försäkringsbolag. Har bilen inte registreringsbesiktigats ännu kan det vara svårt för bolagen att ge tillförlitliga uppgifter, de brukar vilja ha regnummer.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det finns forum för detta Länk
Kolla där!

MvH Bmw 4-ever
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Tänk bara på att om Du har olika förs.bolag på bil och t.ex hem, så åker Du på två självrisker om Du får inbrott och de stjäl mer än bilprylar. T.ex solbrillor, kläder och skivor. Jag hade inbrott i mitt förråd och de snodde bl.a en omgång vinterhjul, som inte ens va till min nuvarande bil, plus en massa annat så klart, och det drabbade både hemförsäkringen och bilförsäkringen, men eftersom jag har samma bolag blev det bara en självrisk. Tänkvärt...
jag har ringt runt nu, och det billigaste jag kunde få fram var 12000:- om år hos Länsfärsäkringar, helförsäkring och alla tillägg som fanns. så det får bli de. är nog osmart att sätta den på någon förälder, har man råd med en bil för ett par hundra tusen så har man råd med en tusenlapp i månaden oxå-ler-! men dom som snackar om att man inte får någon bonus osv. om man inte har försäkringen på sej själv, kan jag säga att det är skitsnack. allts sånt system är historia nu, det gäller hur länge du har haft ditt körkort och i vissa fall hur länge du kört skadefritt, därefter får du en bonus, men hos dom flesta får man den högsta direkt 75%. så var det med det. tack för era tips

mvh Patrik 330ci-01
re
41
replica
328ci -00
kolla också på bmws försäkring Länk
Själv har jag Länsfärsäkringar och betalar 8400 per år...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.