|
|
|
|---|---|
|
Jag planerar att byta ut originalhögtalarna i min E34 mot lite bättre prylar. Hur stora element får plats där originalhögtalarna suttit? Både fram och bak. Rekommendera gärna olika lösningar. | |
Robsarve |
Det beror lite på vad du har för system, men basnivån är 5,25" orginal runt om. Är man lite händig är det relativt enkelt att få plats med 6,5" i sparkpanelerna och det brukar vara värt det. Sen är det ju en fråga vad du är ute efter för ljud och hur stor plånboken är. tycker Erik |
|
Jag har inga direkta krav på ljudet, mer än att det bör bara en bit bättre än originalljudet. Är det 5,25" som sitter där nu så tror jag att jag byter ut dom mot bättre 5,25". Ett framsystem med 5,25" plus diskanter, liknande bak. Plus en liten låda i bagaget tycker jag låter lagom. Nån som håller med? |
|
| backesljudbygg.se har färdiga bafflar (kickpaneler) att montera 6-halvor nere vid fötterna i originalhålen. Ska inhandla sådana strax då jag håller på å uppgradera ljudet jag också. Nån som har erfarenheter av dessa färdiga kickar? | |
Robsarve |
Backe brukar bygga stabilt och funktionellt, så de är nog ett bra köp! tycker Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.