|
|
|
|---|---|
|
En kompis till mig har köpt en 330xit 4000 mil och han klagar över högt vägljud (däcksljud) in i kupe´n däcken är Continental dessa ska nu väck till förmån för mer passande däck till bilen, min fråga är vilka är dom tystaste däcken på marknaden i 17" dim Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- | |
|
ingen som vet? -Never feel sorry for yourself.- |
|
Lundqvisten |
Jag har tidigare haft "big problems" med högt däckljud, men efter det senaste däckbytet till Gislaveed:s Regn däck, så vart det tyst. Dock så var däcken ganska dyra 1,900 styck, Har efteråt sett att de finns på internet för ca:1.200:-st. (exkl mont.) Ett mkt bra däck som jag varmt kan rekommendera. |
|
I denna tråd: Länk nämns dels ett däcktest i Teknikens Värld, dels ett i kommande nummer av Auto Motor & Sport. Det kan kanske vara värt att ta en titt på dessa tester innan du väljer däck, eftersom de tydligen skall avhandla 17" däck. Min egen 330i rullar på nästan nya Good Year F1 och ljudnivån är behagligt låg, speciellt jämfört med vinterdäcken som nyligen åkt av. |
|
|
Mina 18" på e46:an väsnas betydligt mer än dubbdäcken som åkte av i påsk, men jag skall få nya gummi idag så jag hoppas det blir bättre. BMW CS #5206 |
|
| kan rekommendera Dunlop SP 9000 tyst och otroligt bra grepp i båda regn och torr... 235 /40 18 :) | |
Reven |
super dave: Hur mycket får man ge för sp 9000 235/40 18 däck? Måste nämligen ha nya framdäck till sommarn ;) ___ Min röda pärla: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.