AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
788

Utrustning m3 / m5

Nyfiken på utrustningen i m3 e36 och m5 e39. Vart kan man hitta den informationen och se vad som är standard resp. extra utrustning/tillval? Är det bmw man kontaktar då och ber dom om en lista?

Hur gör jag för att se vilken utrustning en bil har från fabrik. Tar jag regnr, kontaktar bmw och ber att få en utrustningslista av dem till bilen i fråga, eller? Man kunde väl kolla någonstans på bilen också, för att se vad just objektet jag tittar på har för utrustning också?

Tacksam för svar...

Ps. Ev på väg att bli en "beemer" ägare... får se Ds ;)

Tror att schnitzer har den infon för E39 M5 på www.e39m5.se
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bayerischemotor: Japp, precis!

För M5 E39 ser det ut såhär:

Grundutförande: Länk
Extrautrustning: Länk

//Schnitzer

Okej tack tack!
Men det var inte mycket i utrustningsväg. Är det där verkligen allt? PDC fram hittade jag inte, för att ta ett exempel. Hur är det med alla individual val?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
fernstroem:

Det var grundutförande och extrautrustning för 1999. Har inte fått tag på nyare tyvärr, men om du går in min sida och trycker på "diverse" och sedan "uppgraderingar", "nyare optik" så hittar du den här texten: "Som extrautrustning har man haft chansen att välja till PDC (Park Distance Control) sensorer i stötfångaren bak. Detta blev också möjligt att välja till den främre stötfångaren."

Det blev en del ändringar för 2001-modellerna och nyare, men har som sagt inte fått mer info om det än.

När det gäller individualval så finns det inga listor över vad man kan välja. Det är mer på kundens begäran. Du kan se några individuallösningar på min sida under "diverse", "utrustning" och sedan "individuallösningar".

//Schnitzer

Okej, tack!
Då är jag mer med i "matchen" =).
Gör lite efterforskningar, hade tänkt köpa en m5 e39 om några år, när jag blivit 24 (är 20 nu). Men blev lite avskräckt av allt man läst här på forumet om de nya m5 e39, som "skönhetsfelet" med vanosen m.m!
Så det blir det säkert mer intressant att kolla på den nyaste modellen av m5an (e60?) el någon annan bmw av årsmod -05 och framåt. Kommer bli svårt att hitta en bil man fastnar för, är nämligen väldigt pedant med mina fordon! De är mina ögonstenar. Funderar för övrigt på en 325/328 e36 med turbo konvertering, till man har råd att ha en m5 på sig :/
Glömde tillägga att jag är helt såld på m5 e39, de är fruktansvärt eleganta och sportiga! VILL HA!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
fernstroem: Ja, de är fina! Föresten jag såg att du är från Arjeplog. Jag har stuga i Laisvall om du känner till det stället. Det finns ju ett testcenter precis utanför Arjeplog där BMW testar sina modeller. Du har inte sett någon M5 E60 som har varit i trafik, som har varit där på test? Jag var där uppe en gång och såg en Audi A8, precis innan den skulle släppas.

//Schnitzer

De är ju de! Men man blir ju rädd när man läser om felen här på autopower.
Jag har bott där i 3-4 år men flyttat därifrån nu och bor utanför stockholm.
Jag har sett en hel del bilar där uppe, har sett många av de nya m5orna :) de ser läcker ut! Har sett många andra både maskerade och omaskerade bilar, innan de kommit ut till försäljning.

Så du har en stuga i laisvall, ballt, antar att du känner mycket arjeplogare/laisvallare då? Själv har jag nu dömt ut stället och kommer nog aldrig vara fast bosatt där uppe igen. =/

H-vete så sugen jag är på en m5a!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
fernstroem: Ja, jag har en stuga där. Jobbigt bara på sommaren när det är så mycket mygg, men blåser det så är det helt ok :)
Ja, jag känner väl till några stycken i det området. Hade varit kul att se M5 E60:in där uppe!

//Schnitzer

Schnitzer

På jullovet, då jag drog söderut, så stod det 13 tyskreggade bimmers på en rastplats tillsammans med rökande, tyska 50-åringar med skägg, bara 2,5 mil utanför stället där jag bor.

Vad 4x utblås på fyra av bilarna med nya karosser betyder, det vet jag inte riktigt. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.