|
|
|
|---|---|
Pajen |
Är det någon som har bra koll på skillnader i ägandekostnader mellan 525/540(E 34), framförallt reservdelspriser,(man vill ju alltid ha det värsta) |
|
Försäkring blir dyrare, hur mycket beror ju på ditt försäkringsbolag. Bränsleförbrukningen åker ju upp ett par deciliter. Slitdelar i chassie = 525, möjligen att det slits fortare (tyngre bil). Motor blir ju avsevärt dyrare OM det händer nåt, men det gör det väl inte..... Inspektion åker väl upp någon tusenlapp eller så. Eftersom jag nyss gått från 525ix till 540ia så har jag väl inte full koll på hur mycket dyrare det blir, men vilken skillnad på bil! Ökningen av driftskostnaderna ska verkligen öka hårresande för att det inte ska vara värt det. Sedan var gränsen för hårresande går det återstår att se :-). Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Har haft 525-93 och nu 530i Touring och försäkringen för mig blev 1000kr mer/år och stora service kostar ca1500kr mer på v8an.sen tar ju v8an lite mer soppa också.Men jag tycker v8an är så mycket mer bil att det är värt det. Lycka till med köpet. Roger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.