AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.967

Tacklucka snart ett accepterat ord?

Sida 2 av 7
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Hahaha... Roligaste tråden på länge! Flatulens är nog inget man i vanliga fall läser om på forum inriktade för motorintresserade!!!

Bytat och Setat (Bytt, Satt/Suttit) tycker jag börjar bli väldigt vanligt. Det sprider sig över landet!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Bytat finns omnämnt i ca 100 trådar i forumet, setat i drygt 50.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Betyder det att dom som inte har "tacklucka" på sin bil är oartiga?
Proggamer: riktigt bra tråd.

Har precis beställt ny bil var riktigt sugen på tacklucka men sambon sa nej tack

mh
Paap Reeder
... min hustru är extremt bra på två saker: stava och sköta katter.
Skall printa ut denna tråd .... jag kommer indirekt säkert att få en klar pluspoäng .....för mitt autopowersurfande.

MVH /// Paap R
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

När ordpolisen ändå är igång:

"Vart kan man köpa lättmetallfälgar?"

Svar: västerut!

Det där med var och vart tycks vara svårt nuförtiden.........

Mats
BMW CS #5847
t80196: Det verkar vara ett vanligt skriv/talsätt uppåt landet att ersätta ordet "blev" med "vart". Mycket vanligt på detta forum.

Igår såg jag ett TV reportage om fordonskammaren där en spekulant beklagade sig över att "det vart inget köp idag".
735
Klockren tråd!

Finns många kul stavningar som för tankarna till annat, särskrivningar är oxå populärt; en favorit i annons sammanhang är servis bok!

E d Gustavsbergs som ingår då eller? ;-)
Njuren
Alla vet varför ordet förekommer men ingen säger det.......

plz, ja har växt upp i hooden ;-)

BMW - i nöd och lust?
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Jag har en full servicebok i min bil. Hick=)
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
På aftonbladet.se fanns igår en notis om stulna trottoarluckor i Kina igår. Tror dom menade brunnslock, men inte helt säker. Vi får hoppas att det inte blir ett vedertaget ord :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Sportbilen utan märke såldes i alla fall =) Länk

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Möjligen kan ju tackluckan ha en viktig funktion för (med all respekt) väldigt religiösa människor, det blir ju så att säga direktkontakt och kanke vill man tacka för att den store skaparen har skapet just en så fin bil man råkar ha...

Speciellt till K1mzo vill jag spekulera i om man inte med olika former av vetenskapligt framtagna tillbehör kan försätta sig i ett sådant tillstånd att man får maniska tackbehov.... :)... hänga på ut i skogen o supa oss medvetlösa på 10 minuter och sedan dagen efter berätta för alla hur roligt vi hade.... ?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Helskön tråd. har inte garvat så mycket på länge.

Micke K. Länk
parolof
De fina och personliga stavingarna är väl ett kvitto på hur bra vår fina regering lyckats med den svenska skolan, brukar besöka BMW forum i England och USA och där är det mycket mycket bättre.
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Där har du nog berört en språklig kärnpunkt parolof!
Jag tycker i alla fall att forumen både i England och i USA där är dom ruskigt dåliga på att stava på Svenska:)
Gemini__
Jens Ek: Håller med dig. Just "bytat" är något som är mycket vanligt. Ser inte klokt ut i skriftform.

Mvh:
Thomas
Kristoffer_L: Problemet är inte när man byter ut ordet "varde" mot "vart", utan när man byter ut ordet "var" mot "vart". Det heter inte "Vart köper man det där grymma spoilerkittet", utan "var köper man...". Det kan bli missförstånd om någon tex frågar "vart går bussen", eftersom "vart" anger en riktning

/Astroboy
Min favvo är i alla fall alla butiker som har: "JÄTTE REA" men inte f-n har dom några jättar i butiken inte fast man frågar efter det...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.