AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.314

Superchips eller JWR chippet via Qvarnis?

fo
242
foo
328iC '96
Hej,

Hade tänkt att chippa min bil till våren. Läste i en tråd att Superchips inte rekommenderades pga en dålig erfarenhet. Finns det flera som har erfarenheter (positiva eller negativa) av att trimma sin e36 bumse?

Jag är helt klar över sidoeffekterna av ett "massproducerat" chip jämfört med en mappning. Dock är väntetiden för en mappning klart längre än vad jag tycker är kul samt att det blir bra mycket dyrare. Det som återstår är då JWR chippning för 1.500kr eller Superchips för 3.500kr. Jag undrar vad skillnaden är mellan dessa chips? Skulle tro att Superchips har mer "marginal" än JWR varianten. Då min bil gått över 20.000 mil så känns det bättre. Finns det någon som vet mer om detta? Jag är mest intresserad av lägre förbrukning i höga farter samt liten kompensation för de stora hjulen jag har.

Jag är givetvis öppen för påverkan, så om nu mappning är vägen att gå så föreslå gärna någon firma i Stockholmsområdet som fixar det.

/foo
fradric
FLITT'S HITECH
Tullinge flygfält, Box 5035
141 05 HUDDINGE
Tel: 08-88 43 73
Mobil: 070-588 43 73
flitt@swipnet.se

AUTOKINITO
Unichip mappning, kostar ca 5000:-!!!!!!!!!!
netsix
Unichip mappning skall vara det bästa. Superchip skall inte vara bra enligt många jag prata med. Däremot så har jag ett chip från JWR racing monterat och det kan jag rekommendera. Men glöm inte att gå igenom Qvarnis isåfall så det kostar end 1500:- .

/netsix
Grusse
Varför kostar det bara 1500:- när man går genom qvarnis? En polare till mig betalade 2500:- direkt av JWR racing till en M3:a.
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
2500:- för en mappning hos JWR...
Förstod jag det rätt.

Var det ett 'kompispris' eller är det normalt pris.
Skulle nog behöva mappa min motor när den blir klar.

Tomas Lind
BMWCS #3640
The best drug in the world is still Adrenaline...
netsix
Priset gäller inte mappning utan chipning. Att det bara kostar 1500:- om man går genom Qvarnis det vet nog bara Qvarnis själv. Förmodlingen så beror det på en överenskommelse mellan Qvarnis och JWR. Qvarnis fixar kunderna och dom gör jobbet. Qvarnis är ju ganska "känd" inom trimsvängen så att stället han rekommenderar åker nog folk till.

/netsix
Grusse
"Slimm" Det var för chipning.
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
Ingen som vet vad JWR tar för en mappning då?

Tomas Lind
BMWCS #3640
The best drug in the world is still Adrenaline...
Marquez
Mailade Qvarnis idag och fick till svar att ett JWR chip går på 4500:- inkl montering. till min bil.

Men enligt Its fun sidan:

"Sugmotorer ca 1.500:- monterat och klart.
Ex. BMW 325i/525i 24v ca 12-15 hk."

Kompis pris eller??

-Mackan-
fradric
Hej!!
Det var konstigt, jag ringde häromdan till honom
och då skulle ett chip kosta 1500:-, och nej jag känner inte honom!!!
netsix
Marquez--> Vad var det för bil?

/netsix
Marquez
M3an...
Kan citera hela mailet:

"Ger ca 20 hk, drar mindre bensin och utan toppfarts spärr. Kostar 4500:- monterat och klart elr jag kan skicka det. Det är JWR Racings chip.

Behöver boxnummer och chip nummer. Chippet är det som har en silveretikett på sig.

ItsFun :) Qvarnis"

-Mackan-
Mackan:

"Vanliga" BMW kostar 1500:-. M3 kostar 4500:-, 530d 4000:-, 745i 2500:-, gamla M5 2000:-. Mina priser

Jag kan säga att övriga chipgubbs i Sverige är "sisådär" nöjda med denna pris sättning. Vi dumpar marknaden tycker de. Men vem bryr sig? Mer fart åt folket!

ItsFun :) Qvarnis
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Till qvarnis!
Vadå dumpar priserna! Ihöstas kollade jag vad
Forsbergs Maskinservice o JWR Racing tog för sina chip.
de skulle ha 3500 + montering (Forsberg) respektive ca 3000 tusen hos JWR. Det var till en M3 -97 (seriellprog.)Har du dyrare chip än JWR,eller skiljer det mellan chippningssätten (seriell & löda chip)?
325Ci
kostar de 1500:- till min 325Ci -93a monterat o klart?? lämnas de nån "inte-nöjd garanti" eller nått?? de görs inga tester innan o efter chippning va?

swemho
Qvarnis får väl mängdrabbat från JWR och att han fixar kunder.
Det som kanske skiljer, vet inget om det rätta mig om jag har fel, är att t.ex motornord lämnar garanti på jobben
325Ci
okey..tack

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.