|
|
|
|---|---|
|
Sitter och letar lite smått efter en e30 318i i Ikea-shoppingutförande. Har hittat en på Halabsons Bil i Malmö som har gått "för lite", stått länge och aldrig är såld efter importen (så vitt jag kan se) Priset är lite högt i annonsen, men efter ett år på gården kanske det är mer av en förhandlingsfråga. Någon som har kollat på bilen? Malmö är ju en bra bit bort för min del. Någon med erfarenheter av den firman? Bilen ifråga: Länk Sex på alla fyra, roligast så! | |
|
inreggad i augusti -03 alltså har den rullat 12år i Tyskland o har 14.000 på mätaren lite lite mil på 12år i tyskland tycker man. Men det behöver ju inte varit nån autobahn åk iofs. Men men. 23.500:- är mycket. Snarare 14-15 kanske. Lustigt att dom inte har bilder på insidan av bilden tycker jag. |
|
|
14-15 (eller ännu hellre ännu lägre) är ungefär vad jag har bedömt som rimligt utifrån bilderna. Skulle det visa sig att miltalet stämmer blir det givetvis mer intressant, men i den prisklassen räds jag inte lite osäkerhet eller långmil. Ser hellre att bilen saknar rost, då rosten tog min förra 318i, där motorn tuffade på finfint i massa mil. Bilen saknar så vitt jag har förstått det vinterdäck, bara det är 2-4 papp. Hur är det med skrotningsavgiften om bilen aldrig varit påställd? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Mr Big: Klicka på bilderna och sedan visa alla stora så finns det en bild på insidan som visar en snygg reva i tyget på förarstolen. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Jag har varit och tittat på den bilen! Bilen verkade ok. tittade inte så mkt på den. Visiten där blev kortvarig. Köpte inte bilen för att jag uppfattade säljaren som väldigt oseriös! Fast då begärde han 27 000 kr för bilen. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
| Ser ju vettig ut, iaf på bild. Får du den för 14-15k är det väl att betrakta som ett bra pris att slå till på? Vinterdäck kan man få bra pris på nu, då våren är (borde vara) på väg, köpte nya till E34:an i 195/65-15 visserligen regummerat, men gav 2300:- monterat och klart på bilen. | |
|
Revan på förarstolen kom väl från fabriken på e30, typ :) Få saknar ju den :) När det kommer till vinterdäck hör jag till den där skaran som anser att det enda som är värt att skruva på bilen är det som vann senaste testerna. Hakka 4:or hamnar mellan runt 2000 som beg och 4000 för nya. Mugge> 27 är ju helt åt fanders. Fast, finns ju ett par 316iT e30 för över 30 på bytbil.com, så. På vilket sätt upplevde du säljaren som oseriös? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Hangaraound: Jag har varit förbi Halabsons vid ett tillfälle och jag fick intrycket att det är en typisk "vimpelhandlare". Seriös eller ej skall jag låta vara osagt men hade jag varit intresserad av något objekt hos dem hade jag kollat upp den mycket noggrant! De importerar bilar i det lägre prisklasserna och säljer dem, mig veterligen finns det ingen som importerar bilar i välgörenhetssyfte så vinsten måste ligga i att ta hem mer eller mindre sunkiga bilar för att därefter putsa till dem. Har en kollega som köpte en bil hos dem för något år sedan (Toyota). Ett M-test visade att den hade bla trasig katalysator och en hel del annat småfix som de ersatte med nya delar vid försäljningen. Hon har hittills varit mycket nöjd med sin bil. |
|
|
Vid den tidpunkten så ägde jag en 525i ( Länk ) som jag hade tänk sälja för att köpa en billigare bil, då jag hade tänkt att åter börja plugga på heltid. Så en dag när jag åkte förbi Halabsons och kollade... att bilen hade rullat 14 000 mil trodde jag ju inte en sekund på. men jag upptäckte en del brister/skador på bilen som jag påpekade för honom och hans reaktion var att han ryckte på axlarna och gick därifrån. Hittade även en Golf III som jag var hyfsat intresserad av och bad honom för skojs skull ge mig ett bud på hur mycket han ville ha mellan min 525i och Golfen. Begärt pris för Golfen var 42 000 kr och och då ville han ha 36 000 kr emellan. Jag blev helt ställd, frågade honom hur mycket han ville ha mellan för min 525a och hans 318iT och fick som svar, "du får bra pris, 20 000." så jag åkte därifrån och satte in en annons på min 525 på Powerbörsen och sålde den för nästan 30 000 kr mer än vad han hade tänkt att byta in den för och köpte denna ( Länk ) som jag hittade i tidningen. jag har även sett den bilen cirkulera hos olika "bakgårds firmor", senast stod den hos en säljare i Arlöv. Kan iaf säga att det tickade inte om ventilerna på den när jag var och tittade på den. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Just hur fanken han har tänkt att få lönsamhet i affären har slagit mig, men det är ju inte riktigt mitt bekymmer. Som jag kan se det tillkommer skrotningsavgift på priset för köparen också. Sammantaget gör det att den inte känns riktigt intressant, såvida den inte finns kvar framåt våren när jag har tänkt handla och det då går att pruta skamlöst på den. Känns lite bättre med en som har funnits i trafik i Sverige ett tag. Då finns oftast vinterdäck, bilen är påställd och med lite tur finns motorvärmare. Bara rosten inte finns där, så. Ingen som kan tipsa om nåt vettigt ex? Långmil inga bekymmer, skicket i förhållande till priset är viktigare :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.