AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.196

Bil lackad för 3 månader sedan, rostig igen :(

Hej fick i samband med liten krock kärran lackad+rost fixad runt baklyktor osv enligt ök. tvättade bilen (tvättas regelbundet) idag ca 3 månader efter lack och märker till min fasa att rosten runt baklyktorna blossat upp igen, är detta något jag kan få ersättning för? Eller får jag räkna med ett nej?

Vad tycker ni ska vara rätt/fel osv?

suck ibland blir man lack......

___
Mvh
Patrik N.
Hellack eller bara just där skadan var? Tycker att 3mån e alldeles för snabbt för rosten o hitta tillbaka...Du vet väl om att du har 2 års "garanti" på jobbet förutsatt att du betalt vitt?En stolt lackerare lämnar dock 2 års garanti även vid svart betalning...

joodå vitt betalt var det :) båda sidor av bil inkl "bakstammen" (ej huv tak baklucka, lampor sitter ej på baklucka utan likt E36) lackades, såg mkt seriöst ut i övrigt när jag var o kollade på den under arbetets gång

___
Mvh
Patrik N.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Jag lackade en huv på min tidigare 9-5:a p.g.a stenskott, men efter några månader så var det ett gammal stenskott som blossade upp till en rostbubbla på ca 1cm. Då var det inga problem alls att få det fixat och lackat igen.
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Rost 3 månader efter..? Åk dit och kräv att de gör om jobbet, för du har väl garanti.

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Hmmm, vad var det för lackerare igentligen. Jag lackerade om min gammla fd.rostiga pärla för 2 års sedan, inte en rostfläck än.
Du ska som föregånde talare skrev, kräv att de gör om jobbet!!

Mvh
Henke
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Inget snack - klart att jobbet ska göras om, utan kostnad för dig!
åkte förbi idag, no problems att få åtgärdan :)

___
Mvh
Patrik N.
Bra att det löste sig för dig. Tror dock inte att det var lacken det var fel på utan det som var under den ;)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Perfekt. Kul att höra att det tas ansvar för utfört arbete.
jepp, var inte ens blästrat åtgärdat där rosten kommit igen såg han när jag visade vars rosten kommit upp

___
Mvh
Patrik N.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.