|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! hör över allt att BMW är snabba på Nürnberg ring! vore intressant att få veta DIN tid och vilken bil/effekt du har... lättad/original? däck? du som kört skriv gärna en rad och berätta! vad skall man tänka på? mm /Henke | |
| Jag körde på 9 min 11 s för sexton år sedan. Banan hette då Nürburgring (Nordschleife) och låg drygt 30 mil väster om Nürnberg. Där ligger den nog kvar än idag. | |
|
Jag är ingen vän av att ta tid på Nordslingan, har kört ca 50 varv, men har aldrig tagit tid. Svar på dina frågor kan du få här: Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| tusen tack vänner | |
|
Dundrade runt ringen (nürburgring och inte nürnberg ring !!) på 7.31 med en m3 GTR. ja just det, det var visst i TV-spelsvärlden (GT4)... |
|
|
Nockenwelle! Låter rätt snabbt, tror du att du kan köra lika snabbt idag?Är du lika modig idag som för 16 år sedan? Jag är det inte. /A |
|
|
Borde kanske ha tillagt att det var med en MC, fast ingen värsting, en Kawasaki GPz 600 R av årsmodell 1985. Den toppade inte mer än 210-220 km/h, men chassit var riktigt bra. Jag skulle inte göra lika bra tider idag, såvida jag inte tränade en hel del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.