|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 523 -97 vars baklucka behöver lackas om. Det är en lokal förmåga som ska sköta lackningen. För att han ska kunna beställa färg måste jag ge honom färgnumret, men jag hittar det inte!?. Jag ser det inte i motorrummet, inte i serviceboken, inte på regbeviset eller annat papper. Var kan jag få tag på färgnumret? Jag blir snart tokig! | |
|
Ring till BMW och hör med dem, de knappar in ditt registreringsnummer och sedan får du svaret. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
bmw,m3 |
Hej! färgnummret brukar finnas i motorrummet på själva bulorna där vad stötdämparna går upp i eller va dom nu heter. annars ska de väl stå i serviceboken? de gör de på min 750. Mvh |
|
På "bulorna" i motorrummet står det ett nummer instansat. Men jag skulle inte tro att det är färgnumret. 8 tecken långt är det. Jag ska testa att ringa närmsta BMW verkstad imorgon. |
|
bmw,m3 |
De är säkrast å ringa bmw för färgnummret till din bil. Mvh |
|
Brukar sitta en klisterlapp på torpenväggen eller på stötdämpartornen. Brukar vara en kombination på 3 siffror o ibland står även färgnamnet efter. //Niclas Pärlan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.