|
|
|
|---|---|
|
Ska handla nya däck och är kluven över vad man ska välja. vill ha ett däck med bra grepp i. Åkte på Falken FK451 förra sommaren o var väldigt nöjd med dem. Har ni något förslag? MVH /kim En gång BMW alltid BMW!!! Länk | |
| continental sport contact 2 | |
| Bridgestone Potenza S03 | |
|
Good Year Eagle F1 GS-D3 eller Conti Sport Contact 2 Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
hampe m3 |
pilot sport/ F1. Kim har du bredat fälgarna? eller kör du m bak fälgar runt om, tyckte fälg banan såg så bred ut pådinna fram fälgar,+ att du körde m 235 fram, det tyder ju på en 8,5" bred fälg? |
|
Dunlop SP 9000 eller Dunlop Sport Maxx rekomenderas varmt! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
hampe m3 |
Dunlop SP9000 håller väldigt länge men ja tycker dom är litte hårda, tjuter om dom, men gillar man att slada omkring så e det ett bra däck, kan spinna hur mkt som helst o mönstret e kvar ändå. Har haft dessa däck 2 ggr. Till framhjuls drift rekomenderar ja verkligen inte dessa däck gick verkligen inte att få ner effekten m min viggen men sen så bytte ja o då va det ok iggen. |
|
Michelin PS2, Yokohama AVS Sport. MVH / Jacob |
|
|
Jag hade super bra grepp i mina SP 9000. Hampe, dina kanske var gammla? Mina var helt nya och betydligt bättre än de Good Year Eagle F1 och Michelin PS2 jag har haft. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
hampe: de satt ett par kopior av m3 contur fälgar (bilden) på när jag köpte bilen o dem va 8" bredda. men har köpt original fälgar nu istället (contur). En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
|
Tack för alla förslag! En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
| Snygg M3:a du har! | |
hampe m3 |
mkt möjligt att dom va gamla, men då gamla vid köpet. |
hampe m3 |
köper du F1or får du nog räckna m att bytta offta, trycker man på rejält på Esinge leden då kan man nästan se resterna av om nya däcken i backspegln :) |
|
Toyo gör bra däck. Mvh Sunken Lotus Omega No 940 under kraftig moddning. Livet börjar vid 600HK.. |
|
|
Kör med 18" Kumho, faktiskt imponerande bra, inte spårkänsliga och komforten försvinner inte... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.