|
|
|
|---|---|
|
Jag har sedan en tid tillbaka bokat provkörning av e90 325. TVÅ gånger har min provkörning flyttats genom samtal från säljaren som säger "vi har problem att få igång bilarna" (!). Say what? Är detta årets sämsta lögn eller har fler råkat ut för detta? F ö kan killen | |
|
glömma att jag skulle beställa en e90 från honom. |
|
|
Är det säljarens fel att nya bilar har en del problem? Då hade det väl varit sämre om han inte hörde av sig och berättade att provkörningen är framflyttad. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Tror inte de är problem med bilarna, bara att få en tid att provköra. Som jag förstått det kommer provkörningar bli först aktuella till helgen. De bilar de fått in nu i början skall vara "skylt" ex ett tag först. Tråkigt att säljaren skyller på problem istället, om det nu inte verkligen är så. Ingen bra reklam och verkligen klantigt i så fall. Var skall du provköra? | |
|
Jodå, de har exemplar för provkörning. Tog själv en tur i 325i, vilket var en mkt trevlig upplevelse. Och visst kan det stämma att det kan vara problem att starta bilarna, alla provare hade inte riktigt kläm på hur man startar en E90, det är ju inte en vanlig nyckel som i de gamla bilarna...! |
|
DanneE |
Vad är de för nyckel då? /Daniel 320dT M ´05 Mer info: Länk |
|
Man stoppar in nyckeln i "tändsningslåset" och sedan trycker på en knapp istället för att vrida på nyckeln. ------ Länk Länk |
|
| Och det är inte en vanlig nyckel, utan man stoppar in hela själva fjärrkontrolldosan i "nyckelhålet" | |
|
Just precis, är samma system i min 1-serie, och det borde ju inte vara något nytt för det har ju funnits sedan i somras. --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Hade bokat provkörning av 320d imorgon. Nu påstår försäljaren att de inte får igång bilen efter motormässan i Malmö i helgen. De tror att någon "pillat" på bilen under helgen. Hur sjutton tar man itu en ny bil genom att sitta i den? Det låter lite konstigt tycker jag. Vad tror ni? |
|
| Hmm... låter konstigt. Ville provköra 325:an i Malmö i förra veckan, men fick ej då den "var tvättad för Motormässan". Fick köra 320i istället. | |
|
Hej Trotz! Inte konstigt att dom har problem med bilarna efter malmömässan, barnen använde bilarna som lekplats. Knappt någon från bmw som visade sig där, bilarna stod uppradade och öppna (M5:an var dock låst :-)) och växelspakar mm fick sig rejäla omgångar av en massa småglin. Köp inte ett mässex därifrån! /Masse |
|
Carl Adam Andersén |
Fy fan vad drygt... Skulle hellre vlja ha vanlig nyckel, kul när man ska till viktigt möte 10 år senare i sin nyinandlade beg E90, försenad som fan, stoppar in "nyckeln", slut på batteri. Piiiiip! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.