|
|
|
|---|---|
|
Hej, E46 ser inte bara gammal ut nu, utan den känns gammal också. Hur kunde jag vara så dum att jag prövade dom? Suck...! Jag är kär... Några reflektioner från en kortare tur: Bilfirman hade inte riktigt koll på utrustningen i bilarna, men jag tror att detaljerna var ungefär som följer, förutom div paket: 325iA; sportstolar med helskinn, iDrive med navi, aktiv styrning, sportchassi. 320dA; standardstolar med tyg, standardchassi. 325i är ok med automat, stor skillnad mot min 320i, men det är synd att det härliga morret i E46:s sexor är borta. 320d är en hit med automat. Den har ett härligt vrid. Tyvärr tycker jag att dieselknattret är påfallande. Aktiv styrning är helt underbart och ett måste i tillvalslistan tycker jag. Mycket synd att det inte går att få till 320d. Komforten i sportchassit är sämre utan att vara dålig på något sätt. Det är även snyggare. Jag skulle nog välja standard ändå, då jag är mer komfortig. Jag är inte helt nöjd med komforten i min bil t.ex. 17"-hjul är dock ett måste av rent estetiska skäl. Lustigt nog satt jag bättre i standardstolarna än i sportdito. Tvärtemot i E46. Det kan bero på att det tar längre tid att hitta en inställning när det finns fler justeringsmöjligheter. Jag skulle välja sportvarianten ändå. Körställningen förövrigt är mycket bättre än i E46. Armstödet i dörren t.ex. sitter bättre placerat. Farthållaren (ej aktiv) i 325 är skojigare. Man får inställd hastighet visad under några sekunder i displayen och dessutom en speedbug utanför hastighetsmätarens skala (precis som i flygets värld) som visar inställd fart. Med 320d:s enklare variant fick man inte ens en lampa som visade att den var aktiverad. Konstigt? iDrive kan jag vara utan, om man absolut inte behöver navi. En rolig detalj var dock att vad backsensorerna "ser" visas i glada färger på skärmen. På bägge kommer varningsljudet från den högtalare som är närmast ett hinder. Underbart! Fast så kanske det alltid har varit? Kom ihåg att man inte ska dra i "nyckeln" för att få ut den, utan trycka först. Jag trodde att jag skulle ha sönder något. Jag behöver nog komfortlås :-) Slutligen kan jag säga att det är tur att inte E91 finns än, så att jag hinner glömma detta... M v h | |
|
Jag hoppas på att få prova den i helgen. Ska upp till Umeå och hälsa på päronen då och ska passa på att göra en liten utflykt till Lindholms Bil... Skulle sitta fint med en E91 320dAT, monacoblå med beige läder, navi och 17" SE159 mm.... :P //Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.