|
|
|
|---|---|
| Hej! hade maximal otur idag skulle reggbes bilen och motorn har gått som en klocka hela tiden men just i dag när jag starta bilen så gick den på 4-5 cylindrar bara(tror det är dags att byta tändstift) den gick orent i ca 1 min och då tändes naturligtvis motorlampan!! som inte vill slockna sen nu går bilen klockrent och avgasvärdena är perfekta så det finns inget fel ,men lampan lyser ändå! måste man åka in till bmw och släcka lampan eller går det fixa på något annat sätt? jag fick en 2a på bes för lampans skull fast alla värden var ok! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den borde slockna själv efter ett tag om allt är OK, är inte 100 på E46, men på E39 slocknar lampan själv om det är ett tillfälligt fel. Prova hänga av batterikabeln 30 minuter får du se om det försvinner. Hade du dagen innan startat bilen ett par gånger och flyttat den tex med kall motor ?? ///MVH Hasso Länk |
| Har bara kört bilen hem från bes ca 4 mil kanske måste köra mer för lampan ska slockna! nej i går stod bilen hela dagen starta aldrig bilen och dagen innan så åkte jag en sväng på 2 mil. | |
| Hur mycket tar bmw för och släcka en lampa är det runt en tusenlapp om det inte finns nått fel? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Åk till Bil&Elservice på papperbruksallen istället dom bör kunna hjälpa dig. Men vänta ett tag så får du se om den försvinner av sig själv. ///MVH Hasso Länk |
| Vad händer om man tar av batterikablen ett tag är det nått som måste göras efteråt tänkte om streion eller navin måste göras nått med för att få i gång vet inte om strereon har nån kod men jag tror inte det! det är harman/kardon ljudsystem | |
Plockar jag bort min batterikabel på 540 så försvinner bara de inlästa världen/minnen som trippmätaren, bränsleförbrukning, medel etc och klockan, radioinställningarna har hittills varit kvar. Har ingen Navi så jag vet inte hur den påverkas borde väl var lika med radioinställningarna. ///MVH Hasso Länk |
|
Du får ställa om klockan, samt att trippmätare osv nollas. Inget annat går förlorat, så de är bara att lyfta bort kabeln. Och du behöver inte oroa dig för varken stereon eller navin. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Tackar för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.