AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.692

Chockhöjning av premie på m5

Sida 2 av 2
Jag ringde nyss även bmworginalförsäkring. Jag fick ett glädjande besked. Jag trodde de skulle vara svindyra, men min premie där skulle landa på 18033kr/helår. Billigast hitils.
Då får jag ju BARA en höjning med 50% på mina försäkringskostnader :-)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla även med IF, de ligger bakom BMW originalförsäkring.

IF är klart billigast för mig, även billigare än originalförsäkring.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Lite trist att inte BMW-originalförsäkringar kunde erbjuda lite trevligare premier. Även om lidberg fått bästa priset därifrån för sin bil så är det sällan dom är billigast.

Ska man säga något positivt om att var Volvoägare så är det just försäkringsbiten, dvs möjligheten att försäkra i Volvia. Generellt så är dom alltid billigast på Volvo och således så försäkras en stor del av landets Volvo just hos dom.

___
BMWCS #5157
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
rättelse
tennant tar bara bilar upp yill maxvärde 500"
sorry borde ha läst på bättre
mvh
PA
35
PAC
M5T -95
Försäkringsbolagen tar för mycket betalt av oss som kör skadefritt och har våra bilar som hobby. Jag har tagit konsekvenesen och kör halvförsäkrat (trafik + delkasko) och betaler 5200 om året. Min "bonus" för skadefri körning är alltså cirka 20.000 kr/år. Är jag ensam om detta?

Mvh
Anders

Mvh
PAC; Nej du är inte ensam, även jag kör halvförsäkrat på ena 540:in.

Mvh Stephan
Jag blev ganska förvånad när jag försäkrade min 540. Den var billigare än min 525iA Touring :) Kan ju inte påstå att jag blev sur direkt ;)

Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
lidberg: Kolla priset hos sockenbolagen, brukar vara överlägset billigast. För mig har de t.o.m sänkt premien varje år 2år i rad nu, kan iofs vara för att jag blir äldre...?
OK bilförsäkring (ligger under Folksam) var bäst för mig när jag skulle försäkra min import-femma. Betalar under 7 papp för helförsäkring / helår. Bor i Göteborg. De höjde premien med 20 spänn i år:)))
/Magnus

Regn är verkligen inte roligt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.