|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sorry... är på hugget :) |
|
|
Länk Import kanske? Men en 01:a med förre mil. Eller denna som varit till salu läääänge om jag inte tar helt fel. Länk Som sagt det finns inte så många 318 touring öht men dom man hittar tycker jag ligger runt 120'. Anta sedan att försäljningspriset ligger ca 7-10' lägre. |
|
|
Import är väl inget att jämföra med... Den nedre du refererar till har varit såld sedan lääänge vad jag vet... då annonsen kom ut typ... en på jobbet som äger den nu *s* Vill fortfarande se om någon kan hitta en svensksåld 318 E46 touring med ungefär motsvarande spec. som min med BEGÄRT pris på 105-115.000:-? Kan det vara så att du inte hittar någon för att dom redan är sålda? För jag tror inte det beror på att det inte sålts några nya 318 touring i sverige... Kikar in i morgon igen och kollar vad som hänt här ;) |
|
|
Jag menar att denna bil varit ute på annons flera ggr tidigare. Såg den till salu för runt ett år sedan första gången, då letade jag faktiskt bla 318 touring. Vet inte riktigt vart du vill komma, det finns inte så många för 105-115 men inte heller många som är dyra. Prova med en annons med ett pris på 130' så får du se. Kan man tänka sig importbil kan man köpa en 330 touring för 130-135'. |
|
|
Pär:an, du har mao inga belägg för ditt påståeende. /Simon |
|
|
Konstigt det tycker jag det är? Har du några belägg för ditt påstående simon_en då? Kan inte du hjälpa BjörnB att hitta en annons att länka till då som bekräftar eran värdering??? BjörnB: Vill inte komma någonstans mer än bevisa att ni har fel :-) |
|
|
simon_en: "Väderar av princip aldrig e36/e46 eftersom det nästan uteslutande leder till kink/påhopp" ??? Så även i detta fall känner du dig påhoppad eller? |
|
|
Jag har värderat din bil utan att leta efter en specifik annons. Det var du som ville ha en annons och när jag snabbkollar blocket och PB finns inte många 318 touring. Jag anser mig kunna ge en värdering ändå, byggd på erfarenhet. Läsa annonser och medelvärdesbilda priset kan man väl göra själv utan att be om en värdering? Tycker denna tråd spårar ur redan i tredje inlägget. Varför inte istället tacka Rolex för att han tagit sin tid och försökt hjälpa dig med en värdering? Ok jag har fel. Släpp absolut inte din bil för 120' det finns många som begär 130' och uppåt, självklart har du rätt att få ut minst dessa summor. Over and Out |
|
|
Seriöst, det är svårt att värdera andras prylar utan att trampa ägaren på foten. Lägger man in en tråd här så får man räkna med den iskalla sanningen... Dock så tycker jag 105 som botten på prisintervallet var något styvt att säga att man kan begära när det bevisligen inte finns någon 318i touring med den specen för under 119 500:-. 10% prutmån på det och man är helt plötsligt nere på 95 000:- vilket man som köpare bör vara MYCKET nöjd om man kommer undan med för en sådan bil. |
|
| En del får mer för sina bilar andra får nästan skänka bort dom. Pär:an att du fått mer kan du vara glad för då troligtvis andra har betydligt svårare att bli av med sina bilar. Att sälja en bil idag kräver att priset är helrätt, annars verkar flertalet gå till en handlare och få garantier, finansiering mm. | |
|
Pär:an, var har jag hävdat att du har fel? Var har jag hävdat att de som värderar har fel. Den enda jag vill ha belägg för är att värderingar generellt är för låga här. Dvs inte att bara någon säger det tillräckligt många ggr självsäkert att det per automatik blir sant. "Så även i detta fall känner du dig påhoppad eller?" Känner mig inte påhoppad i detta fall endast osaklig argumentation, vilket jag inte stör mig på. Värre att bli kallad fula saker och dyl, risken vid värdering av e36 och e46 är alldeles för stor enligt min erfarenhet för att jag ska utsätta mig för det. /Simon |
|
|
"Denna värderingsförfrågan var lite av ett test för att se vad bilen skulle värderas till... över lag värderas alla bilar lågt här... kan någon svara på varför bilarna värderas så lågt här men kan i själva verket säljas för mkt mer???" En värdering av en bil är ju bara en gissning...............om någon säger att en bil kanske kan var värd 100 tkr är det ju en gissning......om du säger att du sålt bilen för 120 tkr, så är det väl ett exakt marknadsvärde eller också handlar du med bilar och vill hålla upp priserna................... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Pär:an: Kom loss nu.. en impad med rätt dok. och färre mil tycker inte jag är en irrelevant jmf. Man kan sällan hitta en identisk bil att jämföra med, och den som inte vill ta till sig kan därmed hävda att "den bilen inte hade elrollo" eller likn. och förkasta värderingen. Såväl 316 som 318 upllever jag som mindre vanliga framför allt i kombiutförande (och sannolikt mindre eftertraktade pga den låga effekten). Jag skulle nog också tippa på en ca 110, vilket ligger i mitten av den första prisindikationen. Om du sedan fått ett bud på 120' så kanske din är i något bättre skick alt. helrätt för den köparen, varvid en diff på 10' inte är något att yla om i min värld.. Jag tycker att simon_en mfl. brukar ligga ganska bra till i sina värderingar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.