|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad kan man få ut för en BMW 318 i E46 Touring (svensksåld) -00, rullat 11400mil, Titansilvermetallic, Manuell växellåda, Aircondition, DSC, Farthållare, Färddator, Larm och startspärr, Elhissar, 6x vita blinkers, Multi-ratt, BMW business CD stereo, alufälgar till både sommar och vinterhjul, Komplett ifylld servicebok på aukt. BMW verkstad mm | |
|
Jag hade begärt runt 105-115.000kr om det är klimaautomatik i den, alltså inte bara vanlig ac som du trots allt skrivit. mvh. |
|
|
Det hade inte jag gjort... och tänker inte göra det heller :) Importbilar eller svenskålda med betydligt längre miltal och som saknar fullservicebok och sämre utrustning ligger i det begärda pris du nämner... Är bjuden 120.000 för den redan så... |
|
|
Jag tycker Rolex värdering verkar rimlig. Pär:an är det en privatperson eller ett företag som bjudit 120 kkr? |
|
|
Om du har hittat någon som ger 120' rent så tycker jag du ska ta det. Min värdering är annars snarlik Rolex, runt 110-115. |
|
|
Privatperson & kontant så klart... Denna värderingsförfrågan var lite av ett test för att se vad bilen skulle värderas till... över lag värderas alla bilar lågt här... kan någon svara på varför bilarna värderas så lågt här men kan i själva verket säljas för mkt mer??? Och rolex värdering var att jag skulle BEGÄRA runt 105-115.000kr... det betyder att man ska dessutom ha prutmån på det... |
|
|
Pär:an, vad har du för belägg för att "över lag värderas alla bilar lågt här"? Intressant att få det underlaget, ser med spänning fram emot det. Väderar av princip aldrig e36/e46 eftersom det nästan uteslutande leder till kink/påhopp. Roligt att du har ett bra bud förresten! /Simon |
|
|
Mitt belägg för att bilarna "över lag" värderas lågt här är för att jag typ alltid säljer dom för mer :) Ja, det är kul när man har bra bud :-) Glad påsk på er! |
|
|
Om man vet att får ett svar som inte motsvarar ens förväntningar, varför fråga överhuvudtaget då? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja, det kan man fråga sig :-) Men hur ska man veta om det motsvarar ens förväntningar om man inte har frågat då??? *s* |
|
|
Rolex värdering till ca 110 och jag hade gissat några tusenlappar mer och du får 120, det tycker jag är ganska bra gissat. De få gånger säljare har gett feedback tycker jag värderarna här har gett mycket träffsäkra värderingar. Dessutom finns det ganska gott om trådar om folk som inte förstår att deras fina bil inte blir såld. I de allra flesta fall beror det på att man själv värderar sin bil högre än marknaden och då blir det ingen affär. Många verkar ta det personligt då man värderar deras bil. Om du tror den är värd mer så är det bara att gratulera. |
|
|
Nä, det roliga är att jag inte "tror" att den är värd mer BjörnB... jag själv gav inte så väldans mkt för den för ett år sen... men är hur som helst bjuden 120 kontant, och det är väl ganska svart på vitt? Jag tar det iaf inte personligt... tycker det bara är skoj att lufta sina funderingar & frågor på forumet... är det inte till för det??? Förstår inte att folk blir så lätt uppretade här bara... verkar som allt är blodigt allvar... Och sist men inte minst... när man kommenterar att "värderarnas" värderingar faktiskt var fel tas det verkligen personligt av dessa... *S* |
|
|
Viktigt är i alla fall att skilja på frågorna: "Vad ska jag begära..." och "Vad kan jag få..." för min bil? Ofta jämförs bara siffrorna från olika "värderare" och då blir det lätt fel. På samma sätt som man ibland stirrar sig blind på vad angivna priser är i annonserna vilka många gånger skiljer sig markant från det faktiska priset bilen säljs för. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Med "tror" menar jag att en bil är såld först när man har pengarna i handen. Du säger ju själv att du köpte den för nåt liknande för ett år sedan, sedan dess har den bilen sjunkit uppskattningsvis runt 10'. Men får du tillbaka nästan vad du gett efter ett år så har du väl gjort en bra affär, kanske betalar din ev. köpare lite för mycket för bilen enligt min mening. Men jag har ju inte sett din bil utan gör just en värdering (=gissning). Förstår inte hur du kan tycka att värderingen av din bil hamnat så fel. Jag köper och säljer några bilar om året och priserna tycker jag stämmer ganska bra de värderingar som görs av de mer rurtinerade värderarna. Men givetvis inte till 100%. |
|
|
Helt riktigt, Programmer. Tror detta är grundorsaken till att olika värderingar skiljer sig en hel del. Det gäller ochså att skilja mellan privat affär och i bilhandeln. |
|
|
Håller med er båda två "Björn B" och "Programmer" i just det resonemanget... Men... kan någon av er alla länka mig en annons på en svensksåld 318 E46 touring med ungefär motsvarande spec. med begärt pris på 105-115.000:-? En sedan ja visst... men inte touring... Annars tycker jag nog fortfarande vissa i panelen är "ute och cyklar" med sin värdering :-) Sen vad jag gav förra året har väl inte med saken att göra? Det borde väl du instämma med "BjörnB" eftersom du påpekar att du själv "köper & säljer" en del bilar varje år... eller gör du det för att vara snäll på folk? *s* |
|
|
Jag har inga synpunkter på att du tjänar en slant på din bilaffär. Vad jag menar är att din bil bevisligen fanns att köpa för runt 120 för ett år sedan. Om det var en vanlig affär så kunde den säljaren inte få ut mer detta. |
|
|
Denna kanske? Länk Det är visserligen en automat vilket enligt mig drar ner priset något men å andra sidan är har den gått mindre och framför allt är det en firma som säljer. |
|
|
Fortfarande en sedan... och solidblå & automat är väl inte bästa jämförelsen... "keep on looking" |
|
|
Rättar mig själv, missade helt att det var en sedan jag länkade till. Hittar inte många svensksålda 318 touring öht. Dock kan man hitta en del billiga 328 istället. |
|
|
Tusan du hann före... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.