|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har beställt ett fax med utdrag ur bilregistret. Återkommer... "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
Paap Reeder |
... tänk att lägga upp sitt livsrace som denne Jerker! Alltid se sig för ... planera och dölja ... t o m när man skall sätta sig på muggen. Till sist brukar dock fällan alltid slå igen ..... och hur det än är så kommer vattendroppen av egen kraft alltid att rinna nerför berget och till sist är man nere i dalen .... och måste börja om. Ett annat exempel i genren myglare/bluffare.... en granne är sedan länge sjukskriven och jobbar svart. När det ringer på deras dörr måste de varje gång fatta beslut om om man skall öppna med kryckorna på - ifall det är Förskassan - eller öppna som vanligt ???? ...telefonluren alltid avlagd... o s v Vilken livskvalitet har man uppnått ...... den dagen när pastorn sedan en gång låter sanden rinna ner på kistlocket?? ..... och man får bara EN chans i universum. Kan det vara värt att försöka blåsa svardska på hans fina (vid tillfället kanske litet böggliga men ändå..) 750?? MVH /// Paap R |
|
Rasmus! Inte alls min mening att försöka spela bäst eller att vara dryg. Jag kanske uttryckte mig lite klantigt. Det jag ville var bara att visa att det inte är så lätt att hänvisa en ipadress till en fysisk plats. En oktett är 8 bitar. Lägger man ihop alla 8 bitarna får man 256. Därav 0-255. :) Och mitt inlägg handlade just om att hjälpa. Hjälpa folk att inte använda ditt inlägg som ett tips om hur man letar reda på folk. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Baltic Inkasso löser alla bekymmer! :-) Om du har namn på personen borde det inte vara särskilt svårt att få reda på var han bor. Däremot kan det vara svårare att få honom att betala. |
|
| Om inte personen har en s.k spärrmarkering så lär du aldrig hitta honom i folkbokföringsregistret för då har han en skyddad identitet men det kan man inte få hursomhelst då ska det ligga en hotbild bakom. | |
|
bjoerck>"Baltic Inkasso löser alla bekymmer! :-)" klockrent. Får väl hoppas det löser sig på nåt vis. Mvh/Micke |
|
|
bmwkillen740: Inte alls svårt att få en spärrmarkering i dagens läge. I princip bara att ansöka om det och hitta på en anledning. Kolla nedan = Sekretessmarkering I de fall skattekontoret på förhand kan bedöma att utlämnande av uppgifter om en person kan förorsaka personförföljelse eller annan skada kan en s.k. markering för särskild sekretessprövning (”sekretessmarkering”) sättas för personen i folkbokföringsdatabasen. En sådan bedömning på förhand kan exempelvis grundas på att personen själv redogör för omständigheterna. Exempel på en situation då personuppgifter kan skyddas är när en kvinna begär att hennes adress inte skall lämnas ut till en tidigare make eftersom det finns ett konkret hot om att han skall utsätta henne för skada. Detsamma gäller en politisk flykting som vill skydda sig mot repressalier från meningsmotståndare. Det finns inte några formella krav för att få en sekretessmarkering. Någon form av intyg, exempelvis från polis eller socialtjänst, eller annan utredning som styrker åberopade förhållanden bör finnas som underlag för bedömningen. En allmänt uttalad motvilja mot att ha kontakt med en annan person är inte tillräckligt skäl för en sekretessmarkering. Inte heller är det tillräckligt att endast ange ett yrke som normalt kan vara utsatt för vissa risker, exempelvis polis eller åklagare, som skäl för sekretessmarkering. Det bör röra sig om ett konkret hot i det enskilda fallet. Sekretessmarkeringen motsvarar i princip den hemligstämpling som, enligt 15 kap. 3 § SekrL, kan åsättas en allmän handling. Det framgår inte av själva markeringen vilken uppgift om personen i folkbokföringen som kan vara känslig. Det behöver inte bara vara adressen som är den skyddsvärda uppgiften, det kan även vara nytt namn eller uppgifter om närstående. Markeringen skall fungera som en varningssignal så att en noggrann prövning görs innan några uppgifter om personen lämnas ut. En sekretessmarkering innebär inte någon absolut sekretess. Vid en begäran om utlämnande av personuppgifter ska myndigheten göra en självständig sekretessbedömning. Vid bedömningen kan myndigheten komma fram till att uppgifterna ska lämnas ut. Det är vanligt att sekretessmarkeringen i olika sammanhang benämns ”adresskydd”, ”skyddad adress”, ”skyddad identitet” eller t.o.m. ”identitetsbyte”. Alla personer som berörs av en hotsituation, exempelvis samboende personer, bör ha motsvarande skydd så att den hotade inte kan spåras upp via kända familjerelationer. Omprövning av sekretessmarkeringen sker i regel varje år. Den skyddade personen ska därvid redogöra för de aktuella förhållandena varvid det prövas om skyddet ska vara kvar. Skatteverket aviserar sekretessmarkeringen till andra myndigheter tillsammans med övriga uppgifter om personen. Markeringen innebär alltså inte att sekretessbelagda uppgifter utesluts i aviseringen. När sekretessmarkeringen tas bort aviseras detta. Sekretessmarkeringen förhindrar inte t.ex. rättsvårdande instanser att komma i kontakt med personen. Myndigheter som av legala skäl behöver uppgifterna får det. I övrigt ger Skatteverket service till de som vill nå en skyddad person genom att vidarebefordra postförsändelser till denne. Avsändaren behöver inte veta var i landet personen är folkbokförd utan kan lämna försändelsen till närmaste förmedlingskontor. Den 23 september 2004 fanns det 9 597 sekretessmarkeringar i landet. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
svardska: Det var inte den filuren jag trodde! Den som nu är reggad på bilen är som du säger skriven på en postbox. Men med polisen hjälp så kan nog posten lämna ut uppgifter åt dig ang mannen bakom lådan. Jag mailar dej uppgifterna jag fått fram. Mvh "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.