|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
svardska |
jAG SÅLDE JU MIN RULLADE 750-89 FÖR ETT HALVÅR SEN TILL EN KILLE I NORRKÖPING. HAN HAR INTE FULLFÖLJT AFFÄREN SOM AVTALAT OCH SVARAR INTE LÄNGRE PÅ TELEFON. jAG HAR FÖRSÖKT PÅ ALLA SÄTT ATT FÅ TAG PÅ HONOM UTAN RESULTAT, JAG VET BARA ATT HAN HETER JERKER. SÅ JAG CHANSAR OCH LÄGGER UT FRÅGAN HÄR OM NÅN HAR SETT TILL BILEN OCH VET VART DEN ÄR ELLER VET VEM KILLEN ÄR. |
svardska |
GLÖMDE JU REGNR! TEW 022 CHASSINR:DC51104 |
|
you got mail svardska hoppas det är till hjälp? ___ Mvh Patrik N. |
|
svardska |
Tack för det Patrik! Men det ledde ingenstans, den person som s bilen är reggad på har postbox på postkontoret och ingen bostadsadress vad man kan få reda på i alla fall. Kanske någon här vet vem det är och vart han håller till!? men jag är lite tveksam till att lägga ut hans namn, jag vet inte riktigt vad det kan få för konsekvenser.....tips och synpunkter? |
|
vad har hänt? har han tagit bilen och inte betalt den? gör en polisanmälan så får du all info du behöver. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
svardska |
Han har inte betalt klart den! Och eftersom vi hade en överenskommelse så går det inte att polisanmäla, det är ett avtalsbrott och sorterar under civilrätt men stämmningsansökan och allt sånt tragglande i evighet. |
|
nej men du kan be dem om hjälp att ta fram uppgifter. När jag hade fått min 318 kvaddad, så hade jag ett reg nr på den som jag misstänkte hade orsakat olyckan.. gick till polisen så fick jag hjälp med att hitta personen i fråga. kan vara värt ett försök. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
svardska |
problemet är ju att han inte har en bostadsadress! |
Ras.mus |
Du har inte något mail eller liknande som du fått av honom? I så fall kan man ofta få fram en IP-adress och med hjälp av den lurka sig vidare... Det är som t.ex. bredbandsbolaget. Deras IP-adresser är t.ex. uppbyggda runt den fysiska platsen man befinner sig på. Alltså t.ex. 123.456.78.910 Då kan 123 betyda sverige, 456 är bredbandsbolaget, 78 kan vara landskrona och 910 är mitt kvarter. På så vis kan du kanske ringa in någorlunda vart han finns och kanske hitta var bilen står! Om du inte helt enkelt kan ringa hans operatör och helt sonika fråga vem som hade den IP:n det datumet. Du kanske kan dra till med att du e från anti-piratbyrån eller något liknande! hehe |
|
hmm,svårt att få ordning på en sån affär,kanske med lite tur,oftast så är det ord mot ord,osv,men knäna är ett bra alternativ*L*,lycka till |
|
| du kan ju alltid höra dig för på Skattemyndigheten han lär väl vara folkbokförd någonstans. | |
|
Men du har ju hans person nr. eller? Måste man inte var bokförd någonstans? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Eftersom ni har ett avtal, förmodligen skriftligt? så bör hans personnummer stå med, ta det o ring till skattemyndigheten, begär folkbokföringen. Dom hjälper dig att ta fram hans folkbokförda adress. Alla har en sådan... Och jag skulle även be att få adress på hans mor eller far/ syskon osv , som du kan knappa in på hitta.se, sen ringer du dom o frågar lite snällt om var han kan vara.... Go, sherlock! |
|
|
Rasmus: Har du överhuvudtaget en minsta aning om hur IP adresser tilldelas?? Eller hur den är uppbygd för den delen. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Ras.mus |
J.Dredd Det funkar faktiskt så här i krokarna... Jag vet inte hur andra levernatörer. Men jag får olika adresser ibland men alla har likadana första 9 siffor, bara de sista som ändras. Dessutom har andra i mitt hus samma första siffror. Och andra i stan har på samma sätt lika siffror, men dock färre likadana. Nu har jag ju fast lina förstås. Så vad menar du? |
|
Bredbandsbolaget har tex blivit tilldelade nätet 83.226.0.0/15 vilket innebär alla adresser mellan 83.226.0.0 till 83.227.255.255 om man räknar med nät och broadcast adresserna. Den första oktetten (83) har inget med vilket land ipadressen finns i. Dom andra 3 oktetterna kan BBB göra vad dom vill med. Antagligen delar dom ut dom i den takt dom bygger ut sitt nät. Det är med andra ord svårt att säga bestämt vart en ipadress hör hemma fysiskt utan att ringa till BBB och fråga. Och en sådan fråga skulle dom aldrig svara på. Ang. ipadressers uppbyggnad: En oktett består av ett tal mellan 0-255. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
intressant...börjar likna ett windows forum;) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven_: Är det något jag i möjligaste mån försöker undvika så är det just MS Windows :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Ras.mus |
Misstänkte att vi skulle få reda på hur pass duktig J.Dredd är på datorer... Någonting i tonen han kommenterade mitt inlägg tydde på att han liksom ville visa att jag inte kunde något om datorer men att han själv minsann kunde mycket! Och visst, vi fick oss en liten lektion. Jag tackar ödmjukast för den. Saknas bara att han skulle berätta varför det heter oktett också! Sen att jag har bredbandsbolaget och inte alls har 83 som första oktett kanske är en slump? Jag antydde i mitt inlägg från början att det "kunde" vara en hjälp. Att man på ett enkelt sätt KANSKE kunde ringa in ett kvarter kanske. För det kan man här i stan. Här har tydligen BBB valt att lägga andra oktetten efter vart man bor. Och som slutkläm så påpekar J.Dredd även att han inte alls är så simpel som oss vanliga dödliga som använder windows.. Måste ju vara unix, eller om det är linux som används! Det har ju alla riktigt kunniga datormänniskor! Såå, J.Dredd om du inte har något att tillföra diskussionen och försöka hjälpa personen som vi andra gör (hur amatörmässiga vi dock kan verka för ers höghet) så snälla, låt bli att racka ner på folk som försöker... Åter till tråden. Har du fått tag i rackaren som lurat dig än? |
|
Tråkigt när det händer såna här saker med folk som inte går att lita på. Hoppas att det inte handlar om för mycket pengar bara. //Schnitzer |
|
|
Tjena. Vem är din 750 registrerad på nu då? Om det är den JERKER jag tänker på så har han haft mycket skumma affärer häromkring i Nyköping/Gnesta & Norrköpings trakterna. Har pratat med ett flertal som varit nära på att bli lurade. Har handlat om bla Audi S4, M5 3.8, 750i, 635csi osv.... Han bor tyvärr ingenstans utan hos kompisar alt "inlagd" på sjukhus varje gång man ska titta på hans bilar. Har en nära släkting som var nära att bli blåst men tyvärr har han inga uppgifter eller telenummer kvar till denna nisse... =( Håller gluggar och öron öppna. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.