|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar lite... Vad skiljer mellan e38:or tillverkade före och efter 9/98? Jag vet att följande skiljer: - Exteriört (framparti och bakljus) - Motor (förändrades 2.8l motorn?) - Klimatanläggningens kontroller (och sensorer) Men skiljer det något på: - Drivlinan (utöver motorer) - Fram- och bakvagn - Deformationszoner och airbags (i utförande och inte antal. Jag vet att e39:an förändrades vid detta tillfälle). | |
|
Tror inte 2,8liters motorn ändrades däremot så ändrades 4,4liters motorn (gäller i alla fall 540 så jag antar att det är samma för 740). ___ BMWCS #5157 |
|
|
2.8 liters motorn fick väl dubbla VANOS om jag inte minns fel. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
M52 motorerna fick dubbelvanos medans M62 motorerna fick enkelvanos. övergången mellan M60 till M62 skedde 1996. faceliften på E39 kom 00/01 _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
Scheckheft |
Hej Angående motorer: M52= dubbla vanos= bättre vridmoment M62 (TU)= enkel vanos vridmoment efter 9/98 440Nm. Tolvan= oförändrat Två nya dieselmodeller = 730d, 740d Exteriört: inte bara front- och bakparti - sidotrösklarna fick en ny plastkåpa, vilket innebar ny fästen för domkraft. From 2000 lackerade i bilens färg. Antenn typ hajfena, belysta ytterhandtag. Interiört: bl a smalare spak för el rattjustering, aktiv komfortsits (tillval), MKIII from 2000, trådlös tfn sista året. Säkerhet: RDC, DBC, DSCIII, mycket riktigt antal airbag (10). Samma deformationszoner. Mvh Scheckheft |
|
MKIII och lackade sidotrösklar kom inte förrän på de 'sena' oo orna. Min är en 2000, jag har MKII och olackade trösklar. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
Scheckheft |
MKIII= from 6/2000 Lackerade trösklar= from 9/2000 Mvh Scheckheft |
|
hmmm min har mk3 men inte lackade trösklar... |
|
|
Alltså måste din vara en 6-8/2000? The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| 2.8 liter = Startmotor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.