|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er läget? Jag var ute o gled härom dagen o bilen började rycka lite försiktikt o jag ger på lite mer gas då dör den o jag rullar in till vägkanten o försköker starta men den vill inte (motor'n går runt o runt men hoppar ej igång). Jag ringer polaren o det tar en kvart innan han kommer och vi bogserar en bit, se'n stannar vi o pissar o vi kollar efter lösa kablar o slangar men hittar inget konstigt... Jag provar att starta den igen o då hoppar den igång ??? Men dör igen efter 5 sekunder o sådär håller det på. Trycker jag på gasen när den startar så stannar motor'n ännu fortare ;( Nu vill jag ha ideér o tips på vad det kan vara för fel... (det finns bensin i tanken) Tack på förhand, Morgan Nyander Hellre en räv i näven än fyra i farstun. | |
|
Jag hadde sama problem men nu har det blivit värre så nu startar min bil inte als. Jag har inte hitat felet än.... |
|
|
Har du kollat bensinpumpen eller reläet till bensinpumpen? _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Det första du ska göra är att kolla om bilen har frysit i soppan Fixa t dojja eller tryckluftsprit spill i en skvätt så får du se att bilen startar på nån minut. |
|
|
luftmassemätaren??? ///325/// |
|
|
jag har haft isär halv motor'n nu o kollat (det ser bra ut) passade på o göra rent lite mä (lika bra) ja bensin kommer ur spridarna (osäker på trycket) bränslefiltret är bytt, luftmassemätaren är jag osäker på jag har mätt upp den med ohmmätare o värde stämmer ju enligt haynes rep. bok... Dinne: meddela mig gärna om du får igång din o säg vad det var så ska jag glo på min med Hellre en räv i näven än fyra i farstun. |
|
|
Ta lös tryckregelatorn på bränsleröret och provtryck den ska ligga på runt 3bar utan vacum ca 4.5 med Provtryckningen kan du göra med ok s däck pump se till att det sluter tätt bläs och läs av trycket. Att tryckregulatorn hänger sig är inte ovanligt och då får du dessa problem för att trycket från pumpem bara går i retur. |
|
|
regulator'n funkar Hellre en räv i näven än fyra i farstun. |
|
|
Är det någon som har kommit på vad det var för fel jag har precis fått samma fel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.