AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.046

Rätt pris på 528?

Hej

Har blivit erbjuden att köpa en 528 med all utrustning utom skinn. Den har gått 9200 mil och är i perfekt skick. Svnesksåld och fullmatad. Jag får köpa den för 100 000 jämt. Är det ett bra pris?

mvh Ola
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Synd på avsaknad av skinn. Sedan eller touring? Årsmodell? Men runt 100k, måste väl vara ok för en svensksåld lågmilare.
Sedan årsmodell -96. Alufälg till sommar och vinterhjul - defavärmare- integrerad telefon - gardin ja du vet allt..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
100.000:- är bra pris för en 528i Sv(år)-såld;) med de få milen, slå till.

------
Länk
Länk
Vad brukar de ligga på??
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
110-125 med skinn.

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Aha såg nu årsmodellen, 100.000:- för en 96:a utan skinn är förmycket, 85.000:- skulle jag bjuda för den bilen.

------
Länk
Länk
Ok - oavsett skick alltså. Ja jag får väl testa, men jag tror inte han ger sig på 100 000
Glömde skriva att det var en 528i men det kanske inte påverkar priset
Jag tycker känns bilen fräsch och allt är i sin ordning så kanske det är värt pengarana är den svensksåld ?

Sällan man hittar felfria examplar eller känns bra.. då får man provköra många objekt
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

finnen69: du skriver all utrustning utom skinn, är du säker på detta? Har bilen:

* Elinställbara stolar med minne?
* Navigator/TV?
* Regnsensor?
* Stereo med CD-växlare och DSP?
* GSM-telefon?
* mm mm

Begreppen "fullutrustad" och "all utrustning" används tyvärr alldeles för ofta på bilar som inte har all utrustning.

Tycker att 100' låter mycket för en -96:a även om den är svensksåld, fint skick och med låga mil. Det är trots allt en 9 år gammal bil och det finns massor av 5-serie bilar till salu.

___
BMWCS #5157
Håller med "programmer", att bilen skulle vara fullutrustad utan schinn tror jag inte på.

/Simon
All utrustning utom navi - så ni har rätt - fullutrustad var den inte. Allt annat uppräknat ingår
Har den rattvärme, EDC, utökad läder, servotronic, bensinvärmare(sk standheizung) t ex?

/Simon
Rattvärme
bensinvärmare
Triptronic ( vad är servotronic?)

Men inget läder
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Dubbla rutor, elrollo bak, rollo på sidor, avtagbart drag, skisack, servotronic, PDC, sportchassi?

Personligen anser jag att 100' är för mkt för en -96. men om du tycker att den är värd det så köp för det är ändå du som bestämmer.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Det beror helt på skicket, jag gav själv ca 15-20´ extra när jag köpte min för att få en i fint skick. det har jag inte ångrat en sekund. Det är värt mycket att ha en bil som är på vägen istället för i verkstaden..;)
Hoppas själv att jag hittar en köpare till min som uppskattar ett fint exemplar.
Ska bara bestämma mig OM jag ska sälja den...:)

Kom på en enkel sak, kolla på ratten om det är räfflor kvar i den. är den blank har den gått lite mer.(går även att skruva svensk-sålda även om det är ovanligare)
Min har gått 10 500 mil och den har tydliga räfflor kvar i ratten.

Ha dé

"Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.."
andha45
528i hade skinn som std i Sverige från starten jan 96 - så kolla ordentligt att blien verkligen är svensksåld.

PH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.