|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, ibland är jag mer nervös inför en besiktning än när jag ska till tandläkaren. Med all respekt för Jesperado (Du verkar trevlig i alla fall) så tycker jag att de flesta besiktningsmän än riktiga &¤%#/(")¤. Kommer man in med en fräsch så verkar det som om de gör allt för att kugga en, kommer du med en skrot-bil, behöver du inte ens stanna i hallen mer än 3 minuter innan allt är klart dessutom godkänd. Vad tycker ni tandläkaren vs bilprovningen, vem väljer ni? ------ Länk Länk | |
|
Tandläkaren lätt! Min erfarenhet av sbp är inte så farlig, är man bara trevlig mot dom så är dom oftast det tillbaks. Fått igenom min med helröda bakljus 2 år i rad nu o om nått lyse skulle stå lite galet så säger dom bara "skruva lite på det där så kollar jag annat sålänge...." osv... Finns säkert folk även inom sbp som är idioter dock.... för det är ju inget annat än människor som jobbar där, o det är ju en mänsklig rättighet att va idiot om man vill :) Länk min pärla |
|
|
Bilprovningen är inget att vara nervig för! Då får man bilen kollad och får en extra chans att själv se bilen undertill och märka eventuella saker som ska åtgärdas. Precis som i övriga samhället finns mindre lämpade personer hos SBP, de jag har träffat på har i 99% av fallen varit helt reko och tiden i besiktningshallen har varit en bra upplevelse. Har jag fått 2:or har det inte varit teknikerns fel utan mitt, eller bilens. Enda tråkiga är ju om man råkar ut för nåt fel man inte vet är på G och har pissigt med pengar. Tandläkare måste man ju också gå till men det är mer skräckfyllt, det gör ont, blir fasligt dyrt och gör mig nervös. Därmed inte heller nåt ont om tandläkare, det är ju min egen "magkänsla" Jag besöker hellre SBP... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Förr i världen :)) så var besiktningen ett elände, trimmade V8or mm :) men inga bekymmer alls numera dom gör ett bra jobb och kollar av sånt som man inte kan ha 100 koll på själv., men jag har en mycket snygg och trevlig kvinnlig tandläkare också, men tyvärr så brukar det bli dyrare att gå till henne så hon är värst :) ///MVH Hasso Länk |
|
Blev mycket positivt överraskad på SBP på Gunnesbo i Lund. Bilen gick igenom prickfritt och besiktningsmannen var riktigt trevlig. Jag gillade hans kommentar efter testkörningen "Vad styv och fin hon är, inga bekymmer här inte. Nu ska du bara få ett papper av mig, sen är det bara att gasa och köra" :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hasso: då vet du vad som lockar en till jobbet på dagarna...*S* Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tandläkarbesöket utan tvekan! En jobbarkollega hade en teori om att tandläkare var onda människor som njöt av att andra människor hade ångest och smärta. :o)) Tror iofs inte att hans teori är applicerbar på alla tandläkare... Bilprovningen ser jag inte som något problem, utan mer som en positiv upplevelse där åtminstone jag alltid blivit bra bemött. Jag brukar alltid vara intresserad av vad de anser om bilens skick och eventuella svagheter på modellen i fråga, för att på så vis kunna lära sig lite mer om bilen och dess underhåll. Hittar de något att anmärka på, är det samtidigt en sak som kanske har räddat mig eller någon annan från en olycka... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inget dera! Både tandläkaren och bilprovningen gör ju så att jag sover bättre om natten! Visst kostar det en del pengar men vissa saker får man bara inte snåla in på. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Antar att jag inte behöver svara, men gör det ändå. Tandläkaren är värst... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tandläkarbesöket utan tvekan!!! Olof Ovenholm var i Lund bor du? om ja får fråga eftersom jag också bor i Lund Toni |
|
|
Håller med Magnus M. Är ungefär som att man skulle köpa bromsar på rusta för att spara pengar! Never ever (Nu kan man inte köpa brpmsar på Rusta, men ändå..) |
|
|
Eller jag kanske borde ha skrivit BB vs tandläkaren, vad hade ni svarat då:) ------ Länk Länk |
|
| Tror jag ska ta upp alternativet "Bilprovning" nästa gång en kund kommer in för att ta körkortskort. Standardkommentaren brukar alltid vara "Att ta kort är det värsta som finns i hela världen!" Vad vid jag brukar kontra med "Men att dra ut tänder utan bedövning borde väl ändå vara värre?" Nu har jag fått ett nytt alternativ. Tack! :) | |
|
Tandläkaren utan tvekan, 400 spänn för typ 10 minuter, åsså väntetiden före förstås, men har man flyt som jag har så behöver jag bara fara dit varannat år eftersom tandläkaren tycker jag sköter tänderna så bra hmmmm :S ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Tandläkaren vinner helt klart men inte för att de är otrevligt eller gör ont. Utan för hålet i plånboken efteråt. En vanlig undersökning som tar 10-15 minuter går ju på runt 500 spänn. SBP har jag inget ont om alls. Sköter man bilen så funkar det ju oxå. Ta er en titt: Länk |
|
|
Besiktigar hellre en gång i veckan än går till tandläkaren... Fredrik M |
|
|
Tandläkaren är helt klart värst, bilen är oftast fri från fel. Det är sällan ens tänder... Sjöberg |
|
|
Alla ni som klagar över vad det kostar med att gå till tandläkaren har nog inte riktigt klart för er vilka kostnader det innebär att starta en tandläkar praktik, det är dyrt!! Ta bara vinkelstyckena/turbinerna (själva vinkelväxeln som man borrar med s.a.s.) , dom bytes mellan varje patient för att steriliseras, då en normal turbin roterar med 200 000 rpm ( och en lågvarv 40 000 rpm är dom fyllda med små fina tyska kugghjul och kostar därför ca 6-9000/st och för att kunna arbeta en förmiddag bör man ha 10 par (ett par för varje patient) dvs bara där har vi en investering på ca 120-180 000:-... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har inte varit hos tandläkaren på 10år.Har alla tänder kvar hela och fina. Bilprovningen ger mig inte heller några som helst bekymmer,jag till och med besikigar min husvagn varje år istället för vart annat pga deras provtryckning av gasolsystemet som jag har lite nojja mot. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Så GM är en tannapregare Vart finns du? Tar du sådana som har djup inneboende skräck för tandis? Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Tandläkaren är värre. Utan tvekan. En liten sak att tänka på bara för er som tycker det är hutlöst att betala 4-500:- för att sitta hos tandläkaren i 10-15 minuter: Hade ni hellre velat sitta där i 1-1,5 timme? :- ) /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.