|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad man kan begära för en BMW Z8 -01, silver, svart skinn, 2400 mil, jag är ende ägaren, svensksåld, har stått i garage vinter som sommar. Så om någon vet vad dom ligger på i pris i Sverige så får ni gärna skriva och berätta, har inte hittat någon till salu att jämföra med. Funderar på att köpa en ny M5 istället. Johan | |
| Du får kolla priserna i Tyskland och utgå från dem, alternativt hör med BMW vad de erbjuder i inbyte vid köp av nya M5:an, tror kanske det är smartast. | |
|
Tror att är en mycket svår bil att värdera! Just på grund av att den är så ovanlig, så är den också väldigt värdefull! Jag skulle rekommendera att du kollade med BMW, fråga vad de värderar bilen till... det är något de gladeligen ställer upp med. Jag skulle inte tro att en Z8 tappar så mkt i värde, speciellt inte ett välskött exemplar som bara rullat 2400 mil. gissar även på att Z8:an kommer bli framtidens 507:a. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Z8 är inte lätt att värdera eftersom det är en så pass ovanlig bil. Tittar man på utbudet i Tyskland så ligger annonspriset runt 800.000 kr. Prisläget gör att bilen inte är lättsåld, men det finns säkert några som "ligger och lurar" och väntar på en fin svensksåld lågmilare som din. Har du kollat vad du får i inbyte på en M5? Tror visserligen inte att de är villiga att ge dig 800.000, men du ska självklart kolla det om du inte redan gjort det. Lägg ut en snyggt utformad annons med många och vältagna bilder och se vilken respons du får på t ex 799.000 kr. Lycka till! |
|
|
jag tror att en 800 000 kr är för lågt..... men jag är absolut ingen expert på Z8. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Måste säga att tanken på att byta en Z8 mot en M5:a låter inte klok... Som att byta en Breitling mot en Seiko! Skulle bara föresvävat mig om jag var i desperat behov av stålar, dvs endast om man hade fått pengar emellan... M5:an är förvisso säkert en kul busbil, men det är ändå bara en uppskrämd dussinbil som ingen direkt vänder sig om efter (oj, gissa om jag kommer att få mothugg för det där:-) En Z8 är däremot en raritet och designmässig fullträff som en kännare skulle vara beredd att åka en omväg bara för att se, och som sannolikt kommer att ha ett högre värde om 10-20 år än när den var ny. Mitt råd; har du tillräckligt gott om pengar så behåller du Z8:an och köper en M5:a dessutom. Skulle det inte vara ettt alternativ och du ändå vill ha en M5 så anmäler jag mig härmed som spekulant på Z8:an! ;-) Byter jag bort lite aktiefonder mot din Z8 kommer jag med god sannolikhet att göra en god affär till pensionen, om inte annat kommmer det att vara ett större nöje att åldras! Mvh. /Kjell |
|
| Kjell - visst är en Z8 fantastiskt vacker och unik, men å andra sidan har den ett begränsat användningsområde jämfört med en M5. Hade jag en Z8 skulle jag inte ens köra den i regn, medan M5:an skulle jag definitivt kunna vinterköra med. Z8 är en samlarbil på ett sätt som en M5 E60 aldrig kan bli, men jag förstår absolut Johans funderingar på byte. | |
|
Det är mer än användnings och parkeringsfråga än pengafråga. Jag har haft bilden sedan -01 och jag flyttade utomlands hösten 01, och körde 800-1000 mil sommaren 01 innan jag stack, sedan har den stått hos en kompis i hans garage och han har kört resterande milen på 3 år. Så Kjell om du är intresserad är den till salu, Johan |
|
|
Johan tänk om man hadde kompisar som dig. Du får gärna ställa den i mitt garage om det är plats du saknar. Tycker definitivt du borde få byta hugg med en M5:a Z8:an är värd lika mycket om 3 år medans M5 bara är värd hälften. Håller med kjell visst är M5 en dussinbil i jmf mh |
|
| Bor du i Malmö och vill ha någon som sköter den så har jag garageplats över. Jag kan väl offra mig någon gång och ta ut din pärla i sommarsolen och lufta av den lite :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.