AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.218

Fråga angående silvergråmetalic

wowwe
Jag är sugen på denna färg men är osäker och behöver er hjälp.När är bilen grå som den är i bilhallen? Är det när det är mycket sol eller? eller är den oftast silverblå

wowwe
Finns här ingen som har den färgen

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är nog svårt att gissa det finns många silver-grå kombinationer och veta vilken det är inte lätt utan färgnummer eller namn på färgen. se här som exempel.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Hasso: Han har ju sagt namnet på färgen. "Silvergrå" heter den..

// Mattias
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Aha heter den så där ser man:)

///MVH Hasso
Länk
wowwe
Det är silvergrå till e60 jag är ute efter. Jag kan inte bästa mig för färg på bilen men får utgå från inredningen och M-paketet. Helst beige, tryffelbrunt eller ametyst invändigt i kombination med silvergrå/silver eller carbonsvart. Mina senaste 3 bilar har varit svarta med svart skin och vill gärna byta den trenden. Jag har även barn en liten dotter på 2 år och en ny på gång så jag vill gärna kunna avlägsna eventuella fläckar utan att dem blir bestående för evigt. Jag har kikat nästan överrallt på nätet även på e60.net. men inte hittat riktigt dem här kombinationerna tacksam för alla svar eller länkar.Nu börjar det brinna i knutarna då produktion på bilen är vecka 14

wowwe
Please jag behöver allas hjälp

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jag kan tipsa dig om kastanjebrun, kolla på den. Riktigt snygg och lite udda. Mitt förstahandsval skulle varit beige, lätt. Men efter att ha sneglat på kastanjebrun ett tag skalle jag ganska säkert valt detta vid en ev. nybeställning.

Carbonsvart / M-paket / kastanjebrunt. mmmmm
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Wowwe: har sett x3 i den färgen den är snygg och diskret. Ser inte smutsig ut fastän mycket skräp på:) Den är lite skiftande grå blå beroende på hur ljuset faller. HAde tagit den om ajg inte hade tagit vit.
Mvh
A
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mörk inredning är att föredra enl min smak. Gå på tryffelbrunt om du är lite vågad svart annars. Din åf kan visa dig bra bilder på alla kombinationer på inredningar i deras programvara från bMW.
Asken
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
wowwe: Jag har en E60, silvergrå med ametyst invändigt. Snygg och mycket sober färg som, precis som Asken säger, skiftar lite beroende på ljuset.

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
wowwe
Hoppe: Är Ametyst lädret svårt att hålla rent? På vissa bilder jag sätt ser det ut som lädret är väldigt vitt med lite rosa i eller är det missvisande på bilder.

Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
wowwe: Nog vill jag påstå att det är missvisande på bilderna om du uppfattar det som vitt med rosa i. Hittills inga problem att hålla rent, men som med allting som är ljust bör man väl vara lite försiktig. Använder BMW´s lädervårdsprodukter.

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.