AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
918

M3 köp!

Hej! Letar efter en m3 coupe, Helst en 3,2 lr en mkt fin 3,0:a.
Tyckte först att det fanns många till salu, visst det ligger en hel del ute på annons men det verkar vara rätt svårt att hitta en fin bil med lågt miltal samt att den måste ju vara fullservad.
Verkar vara många som missat nån service här o där...va fan har man en m3:a servar man väl den som man ska, Lr kanske jag är för pedant?
Givetvis ska bilen M-testas innan den köps...vill inte säljaren gå me på det kan han ju behålla den tycker jag!
Har nån några tips va man ska kolla på speciellt på en m3:a?
3,0 Lr 3,2? Vill inte ha några långmilare som sagt.
Mvh Anders!
TobbeBMW
Nu är det här inget direkt svar på din fråga, men jag misstänker att du söker en E46 M3:a??
En E36:a eller E30 lär jag ha gått den hel del (vet inte var du drar gränsen för miltal) Men en E30 under 18.000 är nog svårt att hitta samt E36 under 12-15.000.
visst sköter man sin bil, helt klart, särskilt en M3:a. Men man kan inte heller vara FÖR pedantisk, jag är själv ganska pedant också :-)
Köper man en begagnad bil så får man räkna med vissa "skönhetsfel" därmed inte sagt att man ska köpa nått vrak.

Att du har svårt att hitta en M3:a som är fullservad med lågt miltal beror på att många som kör M3.or är "yngre" förmågor som tagit ett ganska fett lån för att köpa den och som sen inte har råd att serva den som dom ska, utan istället säljer den när dom insett effekten av ägandet,
(hur många M3:or finns det inte med texten "18/19 tum sommardäck OBS däcken dåliga" i annonser. )

Jag hoppas du hittar din bil iaf :-)
Det är en e36:a som ja söker. Gränsen drar ja vid max 120000 mil. Jo det e ju sant de där me en massa snorisar som kör skiten ur dem o säljer innan en stor service:( Nötter......!!
Märker oxå att en del som ja ringt på har motorn renoverats efter ett haveri!! Då kan den inte va så speciellt skött lr? Då brukar inte bilen va bra skött i övrigt heller..går hand i hand det där!
Vet ju att vanosen är lite sisådär på 3,2:an.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
om du drar gränsen vid 120000mil så ska det inte vara svårt:)
men skämt och sido dom som gått under 12000-13000mil är ju vad jag sett oftast importerade med dålig historik och sent importerade så man kan nog få leta länge innan den rätta dyker upp,och det är nog som du säger många som slarvar med servicar och skötsel och en sån bil vill väl ingen ha!?
pedant ska man vara det lönar sig!!!

Mvh Andreas
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Kollat i Tyskland? På mobile.de finns bl a dessa:

Länk
Länk
Länk

/// Gunnar E.
Tycker faktiskt att m3:orna e dyrare i tyskland..lustigt nog.
Sen vill iaf inte jag ha SMG lådan...vill hellre he den manuella lådan! Vissa tror ju att de kan få hur mkt som helst för en E36:a.
Lägger ju iofs några slantar till för rätt bil. Har ju ingen akut brådska..så några impuls köp blir det inte för min del:) Med tiden dyker nog rätt bil upp!
har en polare som har en M3-98 coupe 321hk 6-vxl, svart i toppskick, den har viserligen gått 16-17000mil eller nåt sånt, men alltid servad efter servicemätaren och på akt. bmw verkstad. den finns på blocket i jämtland. jag garanterar att den är kanon, jag har själv hämtat den ifrån tyskland för några år sen. så jag känner till historiken om bilen. 150.000:- begär han. då vet du.

mvh Patrik 330ci-01
gurra se m3 forumet. där har jag lagt in en bra bil som finns på blocket!

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
TobbeBMW
Måste ju inflika också (nu blir man kanske idiotförklarad :-) )
Men jag stirrar mej inte blind på en bil som har gått lite längre, jag menar, min E36:a har gått 27.000 mil nu. Den är i toppskick för dom milen. Tidigare ägare hade visserligen bytt motorn så den har 17.000 mil i sig.
Vad jag menar är att hittar men en bil kan vara mkt fräsch även fast den har gått långt, jag kan garantera att många 325 E36 med mindre mil än min ser mer slitna ut :-)

Det är ägaren det handlar om, hur man sköter bilen :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.