AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
881

Jag har Xenon problem

Fy
54
Fyris
530i -01
Jag har köpt en 530 från -01 med Xenonlyse på. Vänster fram funkar dock ej. Har kollat att det inte är själva xenonglödlampan som det är fel på.

SF
An
78
Anders Magnusson
BMW 528i - 97
Har du kollat att det kommer fram ström till lampan?

Fy
54
Fyris
530i -01
Jag har inte kollat med något mätinstrument men har däremot bytt över glödlampan från den fungerande sidan till min vänstersida men det funkade ändå inte, så jag förutsätter att det inte kommer fram ström, iallafall inte tillräckligt för att driva en xenonglödlampa.Vet inte riktigt hur en xenon fungerar men antar att det finns nån typ av anordning för varje lyse. Finns det säkring? Relä?

Tack så länge

SF
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Då är det nog "ballasten som är trasig dvs tändmodulen, som lampkabeln går till, sitter på baksidan av varje ljus.
Säkringar och relän finns ej. Allt spänning kommer från en ljusmodulen.
För att kolla tändmodulen så lär du skifta den också till andra sidan för att var 100% att det inte är matningsfel.
Lampan hade du ju redan testat på detta viset.

///MVH Hasso
Länk
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Länk

Länk
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Ja råkade ut för trasig tändmodul förra veckan, köpte en på skroten, 1200:- . Tyckte det var hyfsat ändå.

Ny finns för 2400:- har jag sett.

Kanske ingen nyhet men kolla på autokatalogen.se, där kan man söka på sitt reg.nr, väja belysning/huvudstrålkastare, välj ut rätt strålkastare och klicka på grönt Info-märke, sedan kan man under ingående delar se Hellas art.nr och pris på delarna.

/Johan
mr
86
mr_e30
325 Coupe e92
Ja g är nog rätt säker på att det är styrenheten tyvärr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.