|
|
|
|---|---|
|
Hej o hå...enl.min Checkkontrol så har jag inte en endaste lampa som fungerar på min bil...den larmar hela tiden :skyltbelysning,halvljus,bromsljus,och ibland så har jag inget bromsljus (Kein bremslicht)men alla lampor funkar! Vet att Touring lider av brustna kablar i bakluckan men halvljuset är ju fram på kärran...bromsljuset går ju inte via bakluckan..blir ta me fan inte klok på detta "fenomen" Någon som har tips...please! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ | |
|
Vet dem som blivit av med falskvarningar i bakre regionerna när dem dragit ur kontakterna som är till nivåjusteringen för halvljuset. Alltså kontakten som sitter vid elmotorn fram. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
| aha... det ska jag testa, hade typ samma fel ibland | |
|
Hej du! Kolla checkkontroll modulen(ccm) som sitter i säkringsdosan mvh.benny |
|
| Låter som fel på LKM boxen eller Check kontroll modulen som den heter enligt BMW i Segeltorp. Hade samma problem på min 525:a och böt ut modulen, så nu funkar allt som det ska. Boxen kostar 1.576:- på BMW | |
|
och några hundringar på skroten! mvh.benny |
|
|
ev. kan du laga den.eftersom jag vet vad du jobbar me. Kolla spruckna lödningar. Lycka till! mvh.benny |
|
|
Tack för alla tips!nu har man kanske något att gå på! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Tja "benny"ja de är ju du ja....tog loss ccm:en och öppnade den,men kunde ej hitta några dåliga lödningar..väldigt små komponenter+lödningar=svårt att se! skall söka på nätet efter en bättre ccm.. Ha de! P.B ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.