|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det stog dessutom nånstans att dom var på besök/semester från ett annat land ?? och kanske inte hade riktiga vinterhjul ??? ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: det hade snöat och snön hade smält och sedan frusit igen, det var riktigt halt. Var själv ute och körde i de krokarna när olyckan inträffade och fastän jag har nya vinterdäck så var det inga problem att köra bredare än beräknat. Så det förvånar mig inte att det gick som det gick om han gasade mycket. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
| Japp, de var från Polen. | |
|
Det kunde ju ha varit vilken e34 som helst! Denhade ju smala njurar. Det var väl 95 som det kom med breda njurar! Så det kunde ju varit en 518 eller en 520 525 kanske en 535! hade det varit en 518 så har den ju ingen stark motor för att kunna dra iväg i hög fart! Sen kör polackerna mycket dislar så förvånar mig inte om det var en disel e34. Sen kör polackern aoftas med blankslitna däck och ej har några v-däck! Tråkigt att sånt händer. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter78W: det är skönt att höra att du inte har några fördomar mot polacker och deras däckval ;-) _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Någon som vet hur det gick för den överlevande? Klarade han sig? MVH / Jacob |
|
|
Öööhh... den som överlevde, om han klarade sig? Överlever man så är väl det ganska uppenbart? ;-) Har inte hört något annat än att han har klarat sig. /Hammar |
|
|
hammar: Hjärnskador förekommer dock ofta när man "drunknat" så att säga, det iskalla vattnet skyddar dock kroppen från omedelbara skador, men redan efter ett par minuter kan hjärnskador till följd av syrebrist uppstå. Så han har ju överlevt, men tror Jacob menar mera från hjärnskade synvinkel eller hur Jacob? Tragiskt när sånt händer. Hände ju 200m från föräldrarna förra vintern ett liknande fall... |
|
|
bayerischemotor: Helt trätt. Kanske formulerade mig dåligt. Tillståndet var tydligen kritiskt, och det var därför jag undrade vilken diagnos läkarna nu fastställt. MVH / Jacob |
|
|
Mugge: Har inget ont om polacker, är en själv! Fråga mig inte hur jag vet det där med däcken. Sorgligt nog så är det så! Förstår mig inte på folk att dom köper bilar men ej har råd med däck! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter78w>>>Var vänlig och generalisera inte angående polacker och sommardäck på vintern. Vet inte från vilken del av Polen du kommer ifrån men i Warszawa och i södra Polen kör så gott som samtliga med vinterdäck på vinterhalvåret. Försök inte framställa det landet som en vilda östern. Vi är ju med i EU do cholery. /D |
|
| Jag fick mitt namn av en av min Fars goda Polska vänner:) Han blev utan namn då alltså... Oj då! Lite för mycket Conan, och för lite sömn:) | |
|
Angående polacker med blankslitna däck. Hur månge stillestånd orsakar inte polska långtradare varje vinter? Varannan kör ju ner i diket och blockerar vägen stup i kvarten. |
|
|
Dominik: HAHA do cholery=)) Lät roligt det där. Powermax: Inte fint att generalisera! |
|
|
Bayerische:visst låter det roligt! Det är ju polska han skriver det på, vet inte om det rätta översättningen ska vara för "för fan". Dominik: Säg vad du vill men Det är ju faktiskt sant att många åker på riktigt dåliga däck i Polen. Det räcker att du bara går och kollar på parkeringar i Polen och tittar på däcken! (iallafall i szczecin trakterna) Sen har det förändrats mycket vad det gäller polsk bilpark! Den måste nästan vara mer modern än den svenska eller? Har ju sätt fler riktiga sport/lyx bilar där nere än här! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Peter78w>>>det är precis det jag menar. Då det i norra Polen oftast inte råder vinterförhållanden (mestadels plus grader) under vinterhalvåret kan jag förstå att många väljer att fortsätta att köra på sommardäck. Det är ju samma här, dvs det råder enbart lag på vinterdäck mellan dec- 31 mars vid vinterväglag. Samtidigt som så gott som alla använder riktiga vinterdäck i Warszawa och söder om. Jag vet detta då jag är där 4-5 ggr om året. Och speciellt nu under vintern har jag sett hur det ser med däckvalet ut i dessa regioner och framförallt i södra Polen. Det jag stör mig på i ditt uttalande är att många får en snedvriden bild av den polska bilisten medan i själva verket så är den polska bilparken bra mycket nyare än den svenska. Och alla bilar jag tittat på hade vinterdäc på. Så återigen det är inte rättvist att dra alla över en kamm och påstå att polacker snålar på säkerheten på vintern. /Dominik |
|
|
Jag försöker inte säga att alla polacker kör med kassa däck eller inga v-däck överhuvudtaget, men jag vet att ofta så ser man bilar med minsta möjliga möster på de däcken! Sen kan jag förstå att ju mer söderut du kommer till Polen speciellt trakterna runt Warszawa så använder folk sig av v-däck! MvH Bmw 4-ever |
|
| Kan fortfarande inte riktigt se skillnaderna mot Sverige fast här är det tvärtom, ju längre söderut desto sunkigare däck (och bilar för den delen också)... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.