|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Om det var en skoda från 86, hade de nämnt det? Hoppas de klarade sig.. | |
|
Dom här tre tidningarna valde att _inte_ nämna bilmärket. Det är utrymme, intresse hos reportern osv som avgör sådant. Länk Länk Länk |
|
|
Har de redigerat om artikeln nu eller? Jag kan inte se att de skriver att det är en BMW någonstans. Om man kollar på bilden där bilen lyfts upp framgår det dock... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Läste om det på text tv på flera kanaler och där stod det inte vilket bilmärke det rörde sig om. Av någon anledning så fick jag dock för mig att det var en BMW och det visade ju sig stämma när jag såg nyhetssändningen på TV4 en stund senare. :-/ / TD |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Enligt aftonbladet är det viktigt med bilmärke. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Vet att det var en oerhört vårdslös körning från förarens sida vid det hala väglaget men har just läst mig till i polska tidningar att bilen ifråga var polskregistrerad. Vilket hemskt sätt att dö på, killarna var ju mellan 18-20 år gamla. Hemskt. Låt oss tända ett ljus för dem ('') /Dominik |
|
| Vad har märket med olyckan att göra?, tror inte att någon bryr sig det minsta om det var en BMW eller Saab som var invlolverad. | |
| Danne - att namnge BMW, Porsche och Mercedes är ALLTID intressant för pressen i dessa sammanhang. Avundsjuka och fördomar brukar vara grunden för det hela. | |
| Humm, men vad jag såg så var det en äldre E34. Inte direkt någon lyxbil. | |
| nu får väl "len" nåt nytt att skriva om... | |
|
När infördes antispinn på bilarna? Tänkte på om denna (troligen E34) hade det? Blir lite trött på denna typ av kommentar "Orsaken till olyckan var en kombination av hög hastighet, halka och en bakhjulsdriven bil". Alltså delen med "en bakhjulsdriven bil". Det är väl samma risk för en fyrhjulsdriven bil om den inte har ASC-system? /Hammar |
|
|
Verkar hända ett par gånger per år att någon bil åker ner i kanalen? Var en en M3a nere i kanalen för ett tag sedan? Det finns E34or på ASC, när detta blev standard dock (och på vilka modeller) vet jag ej. Förmodligen hade denna bil inte detta iaf. |
|
|
ja körde förbi när det hade hänt i går kväll det såg katastof ut...fy fan allså Toni |
|
|
Och någon timme efter det så smällde det ordentligt i korsningen Amiralsgatan/Föreningsgatan. En taxi och en annan liten bil såg ut att ha frontalkrockat med brand som följd. Det kan jag inte hitta något om på några nyhetssidor. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Ja hehe jag såg den med et var en silvrig taxi bil och en golf 5 a men grejen är att ja tror inte det dog någon där det såg i alla fall inte ut så. Toni |
|
|
Att nämna bilmärket kan förstärka artikelns innebörd. Att nämna ett sportigt bilmärke i samband med vårdlös körnng accentuerar att det gått fort. "enligt flera vittnen passerade BMW:n i mycket hög fart" låter värre än "enligt vittnen passerade Skodan i mycket hög fart". Detta eftersom BMW är förknippat med snabba bilar. Kan en rubrik eller artikel förstärkas så gör den garanterat det. I fallet med Skodan ersätts med största sannoliket "Skodan" med "bilen" då Skoda associeras till långsamma bilar. Om en politiker köper en ny Skoda blir rubriken: "Politiker köpte ny bil för skattebetalarnas pengar". Om det istället stått Skoda skulle folk tycka att det inte var så farligt... Köpte istället politikern en gammal risig BMW för pengarna hade det garanterat stått "Politiker köpte BMW för skattebetalarnas pengar" Alternativt byts BMW ut mot lyxbil. |
|
|
"När bussen passerat trampade föraren i BMW:n gasen i botten." Om det var en 520 så törs jag lova att det är mer väsen än verkstad från motorn, speciellt om det är 12v som jag har. |
|
|
Nästan oavsett vilken motor som satt i så lär han inte ha hunnit upp i någon "mycket hög fart" med tanke på både underlag och färdad sträcka (30-40m). // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
inte undra på BMW:s dåliga andrahandsvärde om pressen får dom att framstå som trafikfarliga..... ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Det var en E34 av modell äldre än 93. Här finns bilder: Länk Det ligger lite bildelar och lister kvar på isen fortfarande. _________________________ Vanliga fel på E34: Länk |
|
kilroy |
Enligt dagens nummer av Sydsvenskan var åldern 26, 28 och 35. 35-åringen överlevde. Enligt ett vittne som kört bakom BMW:n hade den inte anmärkningsvärt hög fart. Det är inte första gången som bilar kasar ner i kanalen, förmodligen inte sista heller såvida man inte förstärker nuvarande räcken.Det finns en tendens till att många tidningar och media gärna nämner bilmodellen om det är en BMW som är inblandad.Mvh kilroy |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.