AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.691

Ferrita sport på en 540 e-39?

To
40
Tonyman
540i-97 6-petad M-sport utrustad
Undrar om det finns någon som har ferrita sportsystem på sin e-39 540 sedan med original stötfångare bak, frågan är i så fall, hur gjorde dom med slutrören, kapade dom upp stötfångaren eller? Bilder på det önskas i så fall.
KR
60
KRYSSA
M5 92-
Audi A6 2,7Q
Har en touring men det är nog skapligt lika, de kapade upp på båda sidor blev väldigt bra är helnöjd både med ljudet och monteringen
To
40
Tonyman
ingen som råkar ha nå bilder på hur det ser ut?
vill du vara värst o få effekt? gör då som ja gorde me min 540 -93 kapa längst fram innan kattarna där e det 3" från grenrör. sen byggde jag simonsdelar 3" ända bak en ljudämpare helt utan katt.. råare ljud finns inte i någon bil jag någonsin suttigt i... men det låter mkt.. o väl!

bmw v-8 e den bästa!
br
39
brodda
540ia -93
fiddlas! Hur mycket bättre gick bilen mot original med det avgassystemet ungefärligt. Funderar själv att bygga ett system.

Mvh Roger

hej.
Jag har ferritta sportsystem från orginal kattar och bakåt med dubbla rör. Ej jag som monterat utan feritta själv. Har tagit nån bild men inte lagt in i datorn än. Kan nog fixa idag kanske.
Vet ej effekten riktigt. Har ej hunnit prova så mycke. Nyss köpt bilen. 2 v sedan.
Tonyman: Kolla din mail. Har skicka två bilder med e-mail.
Har tyvärr inget ställe än att lägga upp bilder.

V8 muller.
To
40
Tonyman
fiddlas: tack för tipset men jag har redan innan bestämt mig för ferrita, vill ju även ha en bil som går att besikta, utan kattar blir det lite svårt, Tjoomas: Tackar för bilderna, en fråga, vad är det för nåt man ser till göger om ljuddämparen?
Tonyman: Det är nått fult värmeskydd i aluminium mot tanken. Funderar på att plocka bort det eller korta av det eller nått.
Hoppas du blir nöjd med systemet.

V8 muller.
brodda.. bilen gick riktigt mkt bättre.. men sen e det ju mkt att man tycker det när det låter mkt... ljudet e helt underbart! låter lite som en banracingbil.. o när du ska bes så köper då en universal katt för max 6.0 liter på mekonomen.. efter bes.. bort me katt i me rakt 3" rör snabbkoppling..

bmw v-8 e den bästa!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

fiddlas, kan man få ett liknande ljud ifall man har kvar org. kattarna med skippar mittre ljuddämparen? min är så dålig jag kan lika gärna ta bort den, för jag ttror att fingret far rätt genom ifall man petar på den :)
Har Ferrita på min 540, jag är mycket nöjd.

Bild --> Länk

/Lazze
Länk
Ytterligare en bild --> Länk

/Lazze
Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

har du G O som reg? :)
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ser najs ut!
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej. Funderar också på Feritta. Jag vill dock inte ha något förhöjt ljud i kupén (trivs bra med att det är tyst). Vad jag har förstått kan feritta bygga både ljudliga samt tysta system. Ni som har feritta sport monterat på era 540:s, om man har sport system blir ljudet väldigt mycket högre i kupén än med original?

Lazze: Vad har du för tum på ändrören? 3 eller 3 1/2 ?

Mycket snyggt skall tilläggas:)

Vh/ Kermit.
grodan K: Ljudet blir inte väldigt mycket högre, det blir högre. Det är absolut inte dånande el störande. Man hör att det låter utifrån kan man säga.
Som sagt, hos Ferrita väljer du själv ljudet. (och utseendet)

Mina ändrör är 3", hela systemet är 3" från kat och bakåt.

Hur det låter? Najs, mycket najs :)

/Lazze
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Lazze: Intressant att få din personliga erfarenhet. Får fundera beträffande grovlek på systemet. Dock såg dina dubbla 3tum helt rätt ut.

Vh/ Kermit.
baader! det e race katt som gäller eller intte nån.. min lät mkt minder me katten o den var som en strypt eu-moppe.. mkt skillnad.. körde ifrån flera orginal 540
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.