|
|
|
|---|---|
|
Följande gäller en 520i E28 -86. Idag blev ihopsättningen av motorn färdig. Dock blev det en slang "över" som vi inte vet var den ska sitta. Kan någon hjälpa? Se bild: Länk Dessutom vägrar bilen att starta, den säger inte ett ljud. Det är gnista på tändkablarna, tändstiften är täckta av soppa. Den säger inte ett ljus på startgas heller. Bilen har larm, vilket utlöstes när vi meckade. Kan detta spela någon roll? Startspärr eller liknande? Den går ju runt på startmotorn och får ju fram soppa och så. Kan tillägga att när vi kopplade på batteriet började centrallåset att krabba som fanken, det fick eget liv... Det låste, låste upp, gick o-synkroniserat, dvs att den ena dörren låstes, den andra öppnades osv... klickade som fanken i dörrarna! Vi bara stod bredvid och kliade oss i huvet, rörde ingenting... Snälla hjälp, jättestörigt att vara utan bil =( | |
|
FÖLJDFRÅGA; Tittade på lite kort vi har tagit under tiden På bilden på insuget syns 2st små "pinnar" som verkar som gjorda för att den hemlösa slangen ovan ska bo där. Någon som kan förklara? Bild på insuget: Länk |
|
|
Glöm förra inlägget.. Kom på att det är pinnbultar till att hänga kabelklämor och dylikt runt =P |
|
| Hej...enligt Haynes rephandbok så ska den inringade vacumslangen gå till insuget innan spjället...det bör finnas en anslutning där eller så t-kopplar du in dig på en annan slang innan spjället. | |
|
kan det var fördelar locket?!?!?!en tanke bara |
|
|
Jag har inte kollat fördelaren, det är det som återstår... Tyckte inte det var någon mening att kolla den eftersom jag inte har haft fördelaren loss.. Går fördelaren på någon separat axel så den "kommer ur läge" om man byter kamrem? För efter jag bytte kamremmen ställde jag bara in kammen och veven... kanske missade fördelaren om det nu finns någon inställlning för den..? Angående slangen som sitter lös har jag också fårr för mej att den ska sitta i spjället, men på spjället finns typ bara 1 anslutning och någon mer hittar jag inte. Den är precis så lång så den når fram dit också... |
|
|
Om du har gnista och stiften är blöta låter det som att inte kammen står rätt... en tanke bara. Mvh, Magnus. |
|
|
Jag tycker inte man kan ställa kammen så himla fel faktiskt... Angående remskivan till veven... På min finns det 3 olika markeringar 1) O | T 2) | Z 3) En gul prick ditmålad Jag ställde veven efter strecket mellan OT och då hamnar ju kolven i ÖDP... borde vara rätt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.