|
|
|
|---|---|
|
Vill bara uppmärksamma alla er BMW-ägare på att Svensk Bilutrustning på Ahlmansgatan i Malmö INTE är trevliga att ha och göra med om du köper produkter ur deras sortiment som visar sig vara felaktiga. Beställde en kopplingssats till min 320. Jag upprepade noggrant ALLA detaljer för att vara säker på att kopplingen verkligen skulle passa. Jag hade nämligen blivit varnad för att handla av dem tidigare, men var villig att ge det ett försök. De försäkrade mig om att deras produkter var minst lika bra som original men att fel kunde hända. I händelse av problem var det bara att återkomma sa de med ett leende. Problem fick jag, bla var uttrampningslagret 1/2 cm längre än original. Kopplingen passade alltså inte, och där hängde bilen upphissad. Med jättehjälp från mekanikern löste sig allting efter att han hos BMW fått rätt koppling. När jag senare återkom till Svensk bilutrustning för att lämna tillbaka kopplingen, ville de först inte ta emot den med motiveringen att jag uppgett fel uppgifter om bilen. Vilket det visade sig att jag inte alls hade gjort. Då ansåg de istället att jag hade bytt både motor och växellåda (!), och att det därför var mitt fel. Tilläggas skall att BMW INTE hade några problem att få fram rätt koppling. De behandlade mig oförskämt, arrogant och förnedrande. Ansvarig gapade på mig och tvingade mig torka av kopplingssatsen. Det hela var en mycket obehaglig upplevelse och mitt råd är att aldrig använda er av deras tjänster när det finns risk för produktfel, och inte annars heller för den delen. Det går utmärkt att köpa saker men räkna inte med någon hjälp om det blir fel. Hade jag varit i deras kläder hade jag beklagat felet och det merarbete det inneburit för kunden. Men det var förmodligen inte första gången det inträffade... "BMW-original 4-ever!" | |
parolof |
Konstiga människor det finns, vill dom inte ha kunder som kommer tillbaka?? |
| Helt otroligt... | |
|
Vilka skitstövlar... Det är sådana där upplevelser som gör att man aldrig återkommer till ett dylikt företag... Dom förlorar ju kunder på att bete sig som svin mot människor... // Jögge Länk |
|
|
Jag har enbart positiva erfarenheter av Sv Bilutrustning och deras personal, aningens dyra men aldrig otrevliga Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Som jonna320 sa i sitt inlägg ovan, så handlade det väl om att de (citat) "INTE är trevliga att ha och göra med om du köper produkter ur deras sortiment som visar sig vara felaktiga." En sådan säljarattityd är helt oacceptabelt tycker jag... // Jögge Länk |
|
| Håller med jonna320! köpte en avgasrörs förlängare som inte passade, ett helvete o lämna tillbaks den...uppgav dock alla mått o dem försäkrade att den skulle passa, men men...... | |
|
det var dåligt av Svensk Bilutrustning på Ahlmansgatan i Malmö. |
|
|
Jo, jag blev så illa berörd att det är tveksamt om jag ens kommer att beträda kvateret inom överskådlig framtid! Någon som kan rekommendera en annan, TREVLIG reservdelsbutik i Malmö? |
|
nosen |
mekonomen? |
|
Varför inte hos NFS? /Pelle |
|
|
Hej! Har aldrig haft några problem med Svensk Bilutrustning. Både jag och min far har handlat en del jänkedelar där. Dock har jag aldrig handlat delar till Bmw där. Det brukar jag handla på Förenade bil eller Nfs. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.