|
|
|
|---|---|
|
JAg har problem har bytt topplocks packning då jag trodde att den var trasig bytte även bultar bilen gick bra i 2 dagar sen gick tempmätaren upp på nästan rött o jag stannade för att kolla vad felet va och såg att det nästan va tomt på vatten men det visade sig att vattnet gått ner i motorn fast det verkade vara stopp mellan termostaten och motorn (världens tryck i slang från motor till termostat) för där va det tomt men i kylaren fanns det vatten detta hände även tidigare då jag bytte packningen första gången. Jag märkte några ggr under dessa 2 dagar att värmen i kupén försvan men då jag gasade på så kom den tillbaks någon som kan ge mig råd om vad det kan va för fel. när jag öppnade locket på vatten behållaren så visade det sig att även olja kom den vägen vore jätte tacksam för hjälp börjar tröttna på bilen HmmHmm | |
|
luftade du ordentligt? om du inte gjorde dte såk an du ha haft en luftficka i systemet som har orsakat en spricka i toppen kanske? låter lite troligt iochmed att du sa att värmen försvann tidvis. MVH Johan K |
|
svintoleffe |
Du har nog tyvär spräckt toppen skulle jag tro.. Sen om det beror på att termostaten är kass eller inte, eller du har luftat dåligt eller bara toppen har sprukit av sig själv, det kan jag ej svarea på. Men riv ner o kolla igen, o lämna in toppen på provtryckning, då får du svar om du har en spricka i den. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Jag undrar hur jag får bort oljan från kylsystemet finns det något medel jag kan spruta in eller. Sen undrar jag om jag måste köpa nya bult igen dom har bara suttit på i 3 dagar?? BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Glömde fråga måste jag plana toppen igen eller?? BMW ¤4-EVER¤ |
|
svintoleffe |
Det är baar o tömma ur hela kylsystemet igen, o spola rent det, samt att du lär byta bultar topplock topppackning. Det är ingen ide att plana toppen, då du nog har en spricka i den, utan det är baar o byta topp. Länk Min Bmw MVH Leffe |
Lundqvisten |
Det blir betydligt billigare att köpa en annan motor med en gång. Annars upprepar sig bara historien "om och om igen" det blir en enda trist Never Ending Story. (Dessutom jäkligt dyr.) Ett tips: Överlåt allt kompetenskrävande rep arb, till folk med rätt kompetens. Att tex byta toppen på en BMW motor, går ej alls att jämföra med toppbytet på en Puch Florida. |
Lundqvisten |
NiKan: Anledningen till ditt motorhaveri tror jag uteslutande beror på att din termostat ej öppnat för fullt genomflöde i motorn. Antingen är termostaten trasig, eller så har vänt fjädern åt FEL HÅLL skall peka NED mot motorn, på E30. |
|
VArt kan man lämna in toppen på provtryckning bor i norrköping och vad kostar det ca BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Skulle historien upprepa sig "om och om igen" trots att han byter till en felfri topp??????Nä byt endast topp om övriga motorn är i bra skick. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
vart kan man få tag på en fungerande topp till min bmw -89 325i Touring Effekt kW: 125 BMW ¤4-EVER¤ |
|
Lundqvisten |
Försök med Ingemar i Gottlösa... |
|
Kanske kolla med den här killen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.