AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.319

M3 E36, vad tror ni?

Philly
Någon gammal ägare till den här som hänger här? Och vad tror ni om bilen, prismässigt sett:

Länk

///Filip
Mr M3
har en 94 tycker den är underbar att köra tänk på att försäkringen är dyr mycket dyr i vissa fall.och att skötsel är A och O.
Mr M3
skulle dock byta tillbaks till vanliga luft burken(såg att den kom med öppet) då de går bäst med den på.sätt in ett kn insatts filter istället.
Philly
Jo, jag är väl medveten om utgifterna för en M3, just därför jag ska ha en :D

hehe...

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Philly:
Det jag skulle kolla är att ac-renoveringen är ordentligt gjord. Vissa fyller bara på ett redan läckande system så det verkar funka när man tittar på bilen. Bör finnas ett specat kvitto vad som är gjort.
Sidoblinkersena är felmonterade, ska sitta längre bak mot dörren till. En sak man stör sig på om man är pedant.
Bytt tillbaka till org.filter och kolla upp vad för fabrikat det är på chippet så den inte går för snålt. + den vanliga kollen med servicebok etc. Annars så verkar den ok.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
· zatzy.com dekal kan tyda på buskörning.
· Är på bilden ganska uppenbart att framskämen är omlackad.
· Priset är bra.
· Bra utrustning (t.ex. taklucka är ganska ovanligt på M3)

Men som vanligt är det synandet och papprena som ger den bästa bilden om den är köpvärd eller inte.
Philly
tack för svaren, ja, det luktar lite skumt om den...

Jag känner två personer som har Zatzy-dekaler på sina bilar och dom är de sista människorna på den här planeten jag skulle köpa en beg bil av!

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Så länge motorn är genomvarm tåls det väll att köra skiten ur.

Visst killen kanske kör som ett svin med bilen men servar,tvättar o sköter den som sitt eget barn.

Tror knappast det slits mer av att köra aktivt mot att gubbköra.... En m-bil ska väl gasas med.... Annars hade den haft en 4:a på 85hk...

---
/Chrille
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Philly:

Snygg färg i alla fall! ;)
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Jo motorn bryr väl sig inte så jättemycket av lite pisk om man sköter den, men andra saker som hjullager, bussningar, transmission, koppling m.m. tar ju en del stryk om man dunkar varv efter varv på bana eller om man kör mycket på strippen... Alla typer av mekaniska konstruktioner är ju dimensionerade mot utmattning, och varje påfrestning tar ju delen närmare dess slutliga livslängd, snabbare ju större påfrestningen är...
Mr M3
det som tar mycket stryck på dessa bilar är spindellederna kolla dessa. om bilen har vart hårt körd kolla ochså om killen har värmt upp motorn tillräckligt innan han gasat på många brukar missa den grejen utan bara vrider om nyckeln o kör som en dåre :/ över 4000varv innan den nått god olje/motor temp är rena döden för bilen funkar ett tag men inte i längden.
KW
113
KW
740iA -95
Har ägt den bilen för några år sen, hade dock orginalfälgarna och oranga blinkers på den då. Var riktigt fin då iaf. hela bilen är omlackad en gång om inte fler nu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.