|
|
|
|---|---|
| kom å körde på huvudled när en kille kör ut på väjningsplikt nonchalant utan att se att jag kommer jag präjjar in han i sidan så han plogas ned i ett dike, hans tank börjar läcka bensin och hans baksida blev helt sne så han inte kunde köra bilen. Min bil blev huven intryckt alla hellysen sönder och alla lysen kvaddade grillen helt väck. Vad köper försäkringsbolag in en bmw 735ia -87 för??? | |
| Beklagar sorgen, tyvärr kan jag inte ge någon prisbild men hoppas att det ordnar sig | |
|
Håller med. Beklagar sorgen men tyvärr underskattar dom säkert din bil.. :( "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
om du har tur kan du ju få riktigt bra betalt för din bil......eller inte..:) |
|
| Kan bli hursomhelst, har hört många som fått otroligt bra, själv fick jag otroligt dåligt för min 530iT.... | |
|
Räkna med att du blir erbjuden ca 10000-15000:- i ett första skede, kan du påvisa att bilen var i extremt bra skick eller liknande kan du kanske få upp det till 20000:-, men mer blir nog svårt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Negativa svar här som vanligt....personligen tror jag det finns en stor chans att du blir nöjd med vad de kommer betala ut!!! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
Ras.mus |
Du kan ju passa på att plocka bort saker som du bytt... T.ex. har du fungerande fläktsvärd så plocka av det. likaså med fläkt, verktygen, reservhjul osv osv... Sen samma sak med inredningen! Har du fin läderinredning så byt den mot nån skabbig tyg om du har nått liggandes... Annars erbjud någon att byta mot en mindre peng innan f-bolaget tar bilen. Den kommer säkerligen ändå bara gå till krossen i alla fall... |
| Mitt bolag vägrade förhandla. Kvittade vad jag gjorde eller sade, så gav de inte med sig en millimeter. Jag trodde också att det första var nån form av skambud man kunde förhandla om, men icke. Efter flera timmars telefonerande i två veckor orkade jag inte mer... Mådde lite halvtaskigt efter olyckan och hade ingen ork och lust, för annars skulle jag aldrig i helvete gett med mej... | |
| Fick inte plocka av ett skit, knappt att jag fick ta ur mina personliga saker... | |
|
Man behöver inte acceptera bolagets bud (för det är att betrakta som ett bud), blir man inte nöjd och de vägrar förhandla tar man kontakt med handelskammaren och får hjälp på det viset... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tråkigt att råka ut för en olycka så här till vårkanten...jag lider verkligen med dig! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
När jag fick min fd bil värderad av mitt försäkringsbolag efter en avåkning så är det som de flesta skriver att det är svårt att få dem att höja budet,jag lyckades få de höja budet något...Det hänger lite på vem man får som värderimgsman tror jag..För min fd M5 -90 fick jag "bra" betalt men inte för min 325iC -94, båda bilarna i klart bättre skick än genomsnittsbilen. Om man inte acceterar budet från f-bolaget kan en "oberoende" värderingsman värdera bilen i fråga, det värdet han ger bilen gäller som slutligt "bud",oavsett om det är lägre eller högre.Om han värderar bilen högre än f-bolaget står f-bolaget för värderingskostnaden i annat fall betalar du som ägare...Lite "gambling"...Kan ju vara så att olika f-bolag tillämpar olika regler vid en "oberoende värdering" men det var denna info jag fick av TH som försäkrade min 325:a... |
|
| Kan man göra en "uppvärdering" i efterhand? Det har gått drygt 1,5 år sen olyckan och allt ekonomiskt är uppgjort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.