|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har ett problem: först så kunde jag bara vrida på nyckeln så rattlåset gick ur sen tog det stopp, så jag smörjde med 556 och ruckade på ratten med nyckeln i. Efter ett tag kunde jag vrida nyckeln till startläget men inget hände + att rattlåset gick i och nu får jag inte ur rattlåset och bilen startar inte. Går det att få bort ratten fast rattlåset är i? | |
|
Det är tveksamt om du får bort ratten om rattlåset ligger på, det är en pigg som låser fast i en kuggkrans som finns bakom ratten. Du kanske kan bryta loss den, annars tror jag det blir svårt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| rycker du i ratten fram å tillbaka när du vrider om nyckeln för att få den av? jag gjorde samma misstag i början och trodde den hade låst sig helt, det var lätt att hålla sig för skratt men jag löste det rätt snabbt. | |
|
Är det första gången du använder rattlåset? Isf är det märkt på låset och på nyckeln hur du ska vrida på nyckeln. ------ Länk Länk |
|
|
grodan: det är ingen rattkrycka det talas om. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
J.Dredd// Jaha, det är själva "ratt"låset, hehe, jag får skylla på alkoholen, hehe. ------ Länk Länk |
|
|
Hmm! Låter som om du satt dig i grannens bil Rattlåset är i och den startar inte. Någon som startat lördagsfesten tidigt.... ;-)) |
|
|
Tjena. Hade det problemet på en e34 m5. Det var inte själva låscylindern som spökade utan spärranordningen. Det var en fjäder som hade hoppat ur läge och gjorde så spärren inte kunde släppa. Detta gick att fixa med själv, utan special prylar etc. Minns inte hur jag gick till väga, men ratten gick att ta bort även fast låset var i. Tror själva lås-spärren verkade mot rattstången och inte mot ratten som i e30. Hoppas detta kan hjälpa dig. Mvh. Danne. |
|
| Vet inte hur det är i E34, men i E30 går det inte att ta bort ratten utan våld med rattlåset i. Det GÅR, (har prövat) men ratten fickk jag offra , den blev lite deformerad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.