|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Var ute och provkörde min första E32a idag en 730ia -88 med 27 500 mil på mätarn, vilken skillnad på både åkkomforten och ljudnivån i kupèn! e verkligen kassaskåpskänsla i dessa bilar! Funderar starkt på att slå till! så nu skulle ja behöva lite goda tips! Bilen har det mesta i utrustningsväg förutom skinn och färddator, har nån liten sak med få knappar vad kallas denna(lilla färddatorn?) Det positiva med bilen är: Motorn låter bra, inget tickande, växelådan växlar perfekt, körde i 150 knyck utan det minsta vibrationer, känns väldigt tight på vägen, farthållaren fungerar perfekt, inget oljeläckage under motorn, gick igenom besiktningen för tre månader sedan. Det negativa:spricka i framrutan, men gick igenom besiktningen, lite rost nederkant på dörrar, men såpass lite så att det går att ordna, bränslemätare ur funktion, centralåset fungerar bara på tre dörrar, ett sprucket dimljus, gluckande instrumentpanel(värmelement?) Handlarn vill ha 27500kr för bilen, allternativt min e23a + 14000! Vad tycker Ni? e det rimligt jag tycker det låter hyffsat bra, ja menar säljer ja min e23a privat får ja väl knappt 5000kr! Mvh glidarn e30 | |
| Ett kort råd, köp minst en 735, den har en bättre motor med de extra hästarna som denna bil så väl behöver, en annan sak är det där med skinnklädsel - min uppfattning är att en 7 serie utan denna i stort sett är osäljbar, mitt råd är att söka en bättre på nätet, du får garanterat mer bil för de pengarna om du köper privat.. | |
Beemer_Linkan |
Håller med 1995 , jag har själv haft en 730i -89 , den var alldleles för slö , tolka inte detta fel , tyckte det var en underbar bil , men den fick kämpa med dom 2 ton som den väger. Och priset är för högt med tanke på bristerna , sålde min för 30 000 kr , inte ett fel var det då på bilen , + att den var ny skattad och ett nytt batteri veckan före.! , sök så hittar du din 7:a ! , en E32 utan skinn är som en fågel utan dess vingar |
|
"Beemer_Linkan" o "1995" ni må har rätt till viss del. Men vill man ha en bil att åka med o inte tänka på andrahandsvärde så är tyg/plysch oslagbart jämfört med läder. Läder är iskallt på vintern o vulkanhett på sommaren dvs bara fördelen att snyggt att titta på. Och dessutom, skillanden mellan 730 och 735 är inte heller att 730 är den "slöa kusinen från landet". Det handlar generellt om 10% i motorstyrka och det kan det lika gärna vara mellan en 735:a till en annan beroende på kondition. |
|
|
Glidarn_E30: Det ÄR skillnad på 730 och 735! Om det skulle skilja 10%(alltså 22Hk!) i kraft o prestanda mellan två 735:or, så kan du ge dig på att det är fel på den ena.... De har 211Hk och 312 Nm! Kan bilen inte leverera kraft, med digital motorelektronik och superkvalitet på grejjerna, så har den antagligen misskötts gruvligt, drabbats av ett fel, eller gått 70.000 mil.... eller så slirar automaten...hehe! För 30pix köper Du ju en helt OK bruks 730iA V8 från 92-93! Det är en helt annan bil i jämförelse! Tja, Du får tom. en rätt frisk 750iA runt -90! /Anders BMW - Liebe auf den ersten blick... |
|
Beemer_Linkan |
carl_ek : Skinn är oslagbart att hålla rent ! slaskar du så är det bara att torka av, inge vidare kul att till ex spilla choklad på tyg. Men sen till nackdelen som sagt att det är kallt på vintern å varmt på sommaren , men det överlever man ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.