AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
6.646

intresse koll om en BMW träff i sthlm alla BMW välkomna

Sida 3 av 5
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
En parkering på djurgårn en lördag i juni med lediga platser....det säger sig självt.

Men d måste ju finnas andra bra parkeringar? Fler förslag?
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Sorry tänkte inte på det ! Hehe :) Fick för mig att det va en söndag.

finns det ingen bra parkering i vaxholm eller nått det är ju endå sommar kan ju va kul med lite folk runtomkring också, men då kanske det blir samma problem igen med parkeringsplattser...

www.fjollrosa.com
kennie_535
oj de verkar var rätt många som kommer runt 30 bilar de e ju bra
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Ja det kommer bli skit skoj :)

Men vilken parkering blir det då?

Alla stora parkeringar kommer va fulla med bilar den dagen...förutom älvsjö mässan då...Men den är ju som sagt var lite tråkig, fast ca. 30 BMWs lär väl göra den mindre tråkig? Eller? :)
"R
25
"Roine"
525 iA -90
Vi kommer oxå. Har bokat resan över Östersjön nu ikväll, så vi kommer på fredag morgon och returresa på söndag kväll. Så vilken tid börjar träffen på lördag?
kennie_535
tiden är inte bestämd och inte plats heller så bra parkering någon
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Är brostugan upptagen då ?

www.fjollrosa.com
kennie_535
ingen aning nån som vet vart man kan kolla det
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Vad är brostugen egentligen och vart ligger det?
kennie_535
jag har ärligt ingen aning om vart brostugan ligger men de enda jag vet är att de e träffar där nästan varje vecka på somrarna
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Brostugan ligger på vägen mot Drottningholm direkt efter bron.
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Du åker till brommaplans rondellen där tar du av mot drottningholm, efter du kört ca 1km rakt fram så kör du över en stor bro (går ej att missa), när du kör på bron ser du ett hus med en stor grus plan nere vid sjön på vänster sida! Det är brostugan!
bara att svänga första vänster efter bron! mycke populärt ställe!
:)

www.fjollrosa.com
kennie_535
okey men kan man va där du så att man inte stör någon annan som redan är där eller nått
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Visst är det så att BMWCS brukar ha träffar där jämna måndagar under sommarn? Då är det ju OK för den här träffen på lördagen om inga andra brukar va där? Nån som vet hur det e med sånt?
"R
25
"Roine"
525 iA -90
Brostugan tycker jag låter som en fin ide. Har varit där och tittat några gånger förut när det varit hojträff.

Har du funderat ut något program ännu. Jag såg att dom som hade M-träffen på 1:a maj hade varit ut och kört efter nån intressant väg nånstans. Det vore ju kul om vi oxå kunde ordna nåt sånt, och/eller crusing i stan på kvällen.

Jag funderade ett tag på om det skulle gå att parkera vid mälardrottningen på riddarholmen Länk , men där var det tydligen nått evanemang just den dagen Länk

MVH/ Ronny
kennie_535
det där med att crusa genom stan är ju rätt coolt ett fett tåg me bara bmw bilar men sen skulle en körning vara kul

ja vet ett flyfält i åkerstyckebruk men där bör man inte köra in många för då kommer nog polisen efter ett tag
"R
25
"Roine"
525 iA -90
Ja det låter intressant, men kanske det är bäst att vi bestämmer plats för ev. race först när vi träffas. Vore kanske lite dumt att skriva ut sånt här öppet. Alltid nån som känner nån osv som tipsar snuten.
kennie_535
de där me snuten så tycker ja att man bestämmer plats för träff här och resten på plats
"R
25
"Roine"
525 iA -90
Just precis. Såg att Fro_berg racing hade Vaxholm som förslag i ett tidigare inlägg här. Vi skulle kunna åka ut dit på dagen och ev. äta på nåt ställe. Om vi åker Värmdövägen ut till Vaxholm så borde det bli passligt med en paus där och vänta tills alla samlats igen. Tror knappast att alla som kommer rymms med på en färja. Sen kan vi åka väg 274 in till Stockholm igen.
kennie_535
f*n Roine riktigt bra förslag men vart kan man äta där de finns plats för många bilar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.