|
|
|
|---|---|
| Har en 91:as 730 som går ganska skumt, ibland är tomgången fruktansvärt ojämn och ibland okej. Sen när man kör lugnt så står nålen på ekonometern trax under 2 liter, samt när man gasar fullt så går nålen bara strax över 2 liter. Den är grymt svag. Har bytt stift (dom gamla såg bra ut) samt rotor o fördelare. Luftmängdsmätaren hur funkar den? Är det nån som har en idé | |
| Verkar kanske inte gå på alla cylindrar...? Fast då borde ju stiften sett olika ut... | |
| alla stift såg bra ut, men jag bytte i alla fall, ingen skillnad | |
735 |
En gissning skulle kunna vara katalystorn... Kännetecknen låter som det, att bilen inte har någon kraft och går "fett". Osäker men är ett tips åtminstone... |
| Det skall jag kolla upp, men borde inte stiften varit ganska mörka då? Men skall kolla avgasvärderna till veckan, då borde man få svar om det är katalusatorn eller lambdasonden. | |
|
Tror som "735", Katalysatorn kan ha gått sönder dvs något kan ha lossnat och täpper då igen avgassysemet. Har det skramlat något innan? |
|
|
När byttes bränslefiltret senast? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| bytte bränslefiltret för en månad sedan, har inte hört nåt skrammel, men som sagt, motorn har låtit kvävd | |
|
Hade samma bekymmer i höstas. Fick byta ett membran samt lambdasonder,nu funkar det kanon igen //Nicke |
|
| Membran? Vart sitter det? Sen såg jag nu att oranga varningslampan "EML" lös till. | |
| Membranet finns inte på 6:an, bara v8:an det bekymmret finns på! | |
|
Sorry,var inte uppmärksam att det är en 6:a det gäller. I mitt fall är det en V8 jag bytt på //Nicke |
|
| Hur mäter man lambdasonden? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.