AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
966

Service på Z8

jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Skulle vilja veta om det finns något bra ställe att serva sin bil på i gbg området?
Jag har bott utomlands i några år och tydligen så har Asplunds slutat med BMW. Och jag vill inte vända mig till BMW Mölndal eller Wölkes gillar inte deras stil.

Mycket tacksam för svar
tvåtakt
Wölkes kan du gott vända dig till, dom är jättebra! Dess utom har du ju bott utomlands några år, så det som du inte gillade hos företagen i fråga kan ju ha förändrats.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har tappat förtroendet för Wölkes efter hur dom behandlat mig med flera de senaste veckorna, därmed inte sagt att de gör ett seriöst jobb när de väl gör det. Jag har hört väldigt mycket gott om de som tog över som auktoriserad firma efter Asplunds som heter auto7h.
Jag hade testat dom.

Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Kan rekommendera Auto 7 H i Borås.
Har bokat service tid på fredag, fick ett himla bra bemötande.
Kundmottagaren hade visst jobbat på asplunds tidigare.

MVh Jesper
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verkar kanske bli värt att åka till Borås för att serva bilen.

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Jag har servat min hos BMW i Solna. Skulle inte våga lämna babyn till någon annan än BMW Gruppe
Black Z3; Solna vågar inte jag lämna mina BMW efter alla historier med inkorrekt handhavande, Tyska Auktoriserade och Per Larsson i Huddinge är dom jag lämnar mina till, men jag måste hitta en Svensk Auktoriserad som kan byta vindruta "måste ha BMW originalruta det har inte Per Larsson" så vem ska få förtroendet, några tips, hur är det med Sundsvall, några åsikter om handlaren där?

Mvh Stephan

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stephan: snacka med glasmästarn under Borgs bil de använder orignialruta fick det på x5an när jag bytte. Ber man dessutom dom att använda orgruta gör de det. Dessutom bra jobb.
Asken
Spephan, håller lite mer om Solna, själv har jag oxå mycket bra erfarenhet från Perra I Huddinge. Dock är alla mina servicar hittils är gjorda hos Borgs Bil.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Asken; Jag prövar med dom, det passar utmärkt nu när jag gått över till att beställa delar från Borgs, det blir när bilen kommer ut om ca en månad.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.