AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.176

Viktig information till er med inbyggd telefon

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
De flesta telefoner fram till och med -99 eller -00 använder 5-volts simkort i telefonerna. Dessa kort tillverkas inte längre utan nu är det 3-volts kort som gäller.

Detta innebär att om ditt 5-volts kort går sönder kommer du inte kunna ha en fungerande telefon i bilen.

Var rädd om simkorten, lägg dom inte i plånboken osv.

Bara ett tips från mig, lycka till!

//Funatic
CIP
Det går att använda nya kort om man sätter dem i huvudenheten i bagageutrymmet.

//Mange
Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
CIP:
Nyare bilar har inte läsaren i bagageutrymmet - t ex så har jag det inte i min 530iAT -01 med trådlös telefon.

k1mzo: Är det ett gammalt eller "äldre" kort så fungerar det bra, var rädd om kortet - du får nog inget nytt 5-volt om det går sönder.

(Tilläggas bör väl kanske att jag själv jobbar för Vodafone)
Sänk era minut priser ni ruinerar mig!

haha :D
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
hahaha
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
:D :D :D *asg*

Skämt åsido.... håll ögonen öppna....
Är inte riktigt med nu. Jag har bevisligen testat båda i -00, du blandar inte ihop biltelefon av fast modell med ficktelefoner (i synnerhet vissa ficktelefoner)? Jag har iofs också fått liknande info av Vodafone men som sagt...?

FP
bj
56
björna
550 gt 10
545t 04
540iat 98
Hej jag har en 98 med orginal telefon och har fått ett nytt kort från vodafone för ca 3 månader sen och det fungerar utan problem. Vad kan hända.Mitt kort sitter i hållaren under telefonen.

björn

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Folke - nej det gör jag inte, kanske det är så att vissa telefoner fungerar med både 3- och 5-volts simkort i alla fall?

Björna: Fick du kortet för tre månader sedan kan det vara ett 5-voltskort eftersom de fanns på lager då. Eftersom det fungerar så är det väl bara att vara gnöjd och glad =)

Tänk nu också på att detta mest är tänkt som en liten upplysning bara, så ni är rädda om era simkort - för säkerhets skull.

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.