|
|
|
|---|---|
|
De flesta telefoner fram till och med -99 eller -00 använder 5-volts simkort i telefonerna. Dessa kort tillverkas inte längre utan nu är det 3-volts kort som gäller. Detta innebär att om ditt 5-volts kort går sönder kommer du inte kunna ha en fungerande telefon i bilen. Var rädd om simkorten, lägg dom inte i plånboken osv. Bara ett tips från mig, lycka till! //Funatic | |
CIP |
Det går att använda nya kort om man sätter dem i huvudenheten i bagageutrymmet. //Mange Länk |
|
CIP: Nyare bilar har inte läsaren i bagageutrymmet - t ex så har jag det inte i min 530iAT -01 med trådlös telefon. k1mzo: Är det ett gammalt eller "äldre" kort så fungerar det bra, var rädd om kortet - du får nog inget nytt 5-volt om det går sönder. (Tilläggas bör väl kanske att jag själv jobbar för Vodafone) |
|
|
Sänk era minut priser ni ruinerar mig! haha :D |
|
| hahaha | |
|
:D :D :D *asg* Skämt åsido.... håll ögonen öppna.... |
|
|
Är inte riktigt med nu. Jag har bevisligen testat båda i -00, du blandar inte ihop biltelefon av fast modell med ficktelefoner (i synnerhet vissa ficktelefoner)? Jag har iofs också fått liknande info av Vodafone men som sagt...? FP |
|
|
Hej jag har en 98 med orginal telefon och har fått ett nytt kort från vodafone för ca 3 månader sen och det fungerar utan problem. Vad kan hända.Mitt kort sitter i hållaren under telefonen. björn |
|
|
Folke - nej det gör jag inte, kanske det är så att vissa telefoner fungerar med både 3- och 5-volts simkort i alla fall? Björna: Fick du kortet för tre månader sedan kan det vara ett 5-voltskort eftersom de fanns på lager då. Eftersom det fungerar så är det väl bara att vara gnöjd och glad =) Tänk nu också på att detta mest är tänkt som en liten upplysning bara, så ni är rädda om era simkort - för säkerhets skull. |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.